B-17 ½ (nästan lookalike på långt håll)

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bokis
    • maj 2006
    • 5041

Magnus,jag rik? Näe,dessvärre inte..Monetärt alltså..
    Dock så har turen att ha en fru som hejar på och går med på galenskaperna!
    Och på det viset så känner jag mig som en miljonär,är värt hur mycket som helst!
    Mr J,den artar sig även om Gurun komer o fnysa o puffa när han får se den,den är inte i hans klass..
    Men jag är mer än nöjd än så länge..
    Ljudet var bara för gött!!!
    // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

Kommentar

• Sigun
      • aug 2007
      • 3942

Klart Bokis är miljonär !.. som du sa sånna frugor finns inte mer än EN på miljonen

Kommentar

• Oskar Andreasson
        • sep 2010
        • 142

Helt tokigt underbart ljud i den kärran! Utseendet "duger väl..."

Kan du lägga upp lite bilder som man får ett bättre humm om storleken av, har svårt att se bra referenser i bilderna som är upplagda so far?
        --
        Tärningen är kastad, ner kommer den alltid... i mer eller mindre en bit.
        http://fpv.nu

Kommentar

• taygher
          • jun 2006
          • 735

Supernice Bokis! :icon_pidu:

I mina ögon en snygg ARF som ser ut som en B17 ska göra.
          Verkar vara trevliga modeller de här ASM-kärrorna.
          Om jag har förstått Dig rätt är Du imponerad över passformen mm. på både Lancastern och denna nya pärla.

Skall bli kul att få se flygvideo framöver... :lollypop:
          Flyg lågt och fort!

Mvh, Lars Westin

Kommentar

• bokis
            • maj 2006
            • 5041

Oskar,ska se om jag kan få ut den igen så du får ett par stillbilder med nåt lagom bredvid..
            Men du får nog ha lite tålamod,är inne i en jobbperiod nu
            Den luras lite för den är så låg,ställbena är korta på modellen för skalan är ju 1:10 så den växer när man ska flytta på den.
            Vingspannet är 305 cm/ 10 fötter som det heter hos en del .
            Priset beror på var man handlar den och OM den finns o få tag i..
            ca 8000 kostar den,en jädrans massa pengar,jag vet men alternativet att bygga den finns inte för mig som jag nämnt tidigare.
            Jag vet hur skicklig Guru Ivve är och tiden han lägger ner,ska den värderas så är detta rena reapriset..Tro mig..
            Allting som skulle i den hade jag på hyllan,sorterade sopor/återvinning.
            Både denna o Lancastern har jag tagit från Minicars som är en firma som har hjälpt mig mycket. (Tack Jacob!:love
            Vet att det surras mycket om den firman men de har alltid hjälpt mig!

En länk till kärran: http://www2.ripmax.net/item.asp?item...tegory=010-040
            Senast redigerad av bokis; 2010-11-17, 20:54.
            // Bokis

(nu även med biskvier!)

Kommentar

• matbos
              • jul 2008
              • 1444

Du får ju stå bredvid. Så vet vi andra hur stor den är. :lollypop:
              /Matte
              :captain:Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

Kommentar

• magnus_per
                • nov 2010
                • 15

jaha ok..låter bra det bokis..du verkar bo perfekt åxå för denna hobby

Kommentar

• magnus_per
                  • nov 2010
                  • 15

hej. jag har ett dg-1000 motorseglare som propellerstoppen gått av på..min polare har ett likadant som åxå den stoppen gått av på..nån som vet om det går att köpa just propellerstoppen som reservdel?

Kommentar

• Mr J
                    • maj 2006
                    • 4130

Ursprungligen postat av magnus_per
                    hej. jag har ett dg-1000 motorseglare som propellerstoppen gått av på..min polare har ett likadant som åxå den stoppen gått av på..nån som vet om det går att köpa just propellerstoppen som reservdel?
                    Det finns en forumavdelning för segelflyg...

Stoppen finns här: http://www.mft.nu/?ProdID=7761
                    /\/\vh // /\/\r J.

Kommentar

• bokis
                      • maj 2006
                      • 5041

Ursprungligen postat av matbos
                      Du får ju stå bredvid. Så vet vi andra hur stor den är. :lollypop:
                      Du e rolig du!:sarcastic:
                      Står jag bredvid så ser den nog ut som skala H0 1:87..
                      Testat lite mer nu och det får bli bromsar på den,har en Herre som är fenomenal allkonstnär som ska få svarva ett par passande fälgar i alu till däck som jag har,
                      Tror Pekkala vet ungefär vad jag menar,jag skickade ett set med bromsar til hans J21 men det förutsätter att de har en fälg o gnida mot.
                      Den drar ganska bra på tomgång så risken att den står still på asfalt är liksom 0 d.v.s obefintlig..
                      Och det slutar alltid på samma sätt då,en 90 gradare på slutet och ut i terrängen för o få hejd på det.. Ser inge skoj ut..
                      Finnessen med de här Indiska bromsarna är att man kan köra dom med vätska och en liten bromcylinder som gör att man kan ställa bromsen någorlunda,tryckluft så blir det tvärnit och en Mollbergare..
                      Annars så tror jag på den här,känns helt OK med de små övningar jag haft med den och motorerna funkar klockrent..
                      Den är rejält övermotoriserad så min förhoppning är att den ung. som min DC 3:a kan skramla runt på halvgas,då låter den gott..
                      Är det någon som har blivit sugen på en sån här eller Lancaster så kan jag nog med gott samvete säga att de är i toppen av vad jag har sett i ARF-väg,genomtänkta och problemfria att få ihop..
                      Är man skaladiggare så ges det bra möjligheter och göra dem hur stiliga som helst och det mesta förjer med,kulsprutor m.m.
                      Och med el så var Lancaster en fröjd o flyga,återkommer med en rapport om denna men det får bli när det är lite trevligare ute!
                      // Bokis

(nu även med biskvier!)

Kommentar

• Pekkala
                        • maj 2006
                        • 1159

Vet precis vad du menar, dom där bromsarna fungerar perfekt, jag kör dom på luft och det går bra för mig för att jag har ju noshjul på min 21a som förhindrar mollbergaren, men den niger väldigt snyggt på noshjulsfjädringen när man bromsar.
                        Får vi se dom där mångmotoriga skönheterna i norrland till sommaren tro?
                        MVH/Christer

Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:

Kommentar

• bokis
                          • maj 2006
                          • 5041

Ursprungligen postat av Pekkala
                          Vet precis vad du menar, dom där bromsarna fungerar perfekt, jag kör dom på luft och det går bra för mig för att jag har ju noshjul på min 21a som förhindrar mollbergaren, men den niger väldigt snyggt på noshjulsfjädringen när man bromsar.
                          Får vi se dom där mångmotoriga skönheterna i norrland till sommaren tro?
                          Jodå,har fått fatt på ett släp som rymmer flygplan så jag tänkte ta mig norrut till Ope till sommaren..
                          Nu sitter samma bromsar på min B17 kombinerat med ett par ESM hjul som jag tog upp innerdelen på fälgarna ett par mm..
                          Bromsverkan var det inget fel på så nu till mitt problem:
                          JAG BEHÖVER REDUCERAT TRYCK PÅ BROMSARNA!!!

8 kg:s tryck gör att de tar rejält och jag vill inte bjuda Gurun på garvet när den står på näsan!
                          Misstänker att den kan styra ut i skogen också om det drar det minsta snett=garv nr 2..
                          Reducerventil? finns det sånt i denna storlek? Hittade en jet-tronic ventil som jag inte helt fattar funktionen på,nån som kan förklara?
                          Verkar som den har nån form av proportionellt bromsande men som sagt: tyskan är usel..
                          http://www.jet-tronics.de/index.php?...d=47&Itemid=57 B-ventile ska den visst heta..
                          Nån som parlerar germanische?

Så här ser det ut ialla fall,ingen skalalook på hjulen men här är det funktion som gäller!
                          Risken att den står still med fyra motorer igång på asfalt är obefintlig så det här var ett måste..

Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1138.jpg
Visningar: 1
Storlek: 49,9 KB
ID: 478279

Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1139.jpg
Visningar: 1
Storlek: 42,4 KB
ID: 478280

Tips emottages tacksamt!
                          // Bokis

(nu även med biskvier!)

Kommentar

• Pekkala
                            • maj 2006
                            • 1159

Ring mig bokis! 070-64sju 2fem54 så ska vi se vad vi kan hitta på!
                            MVH/Christer

Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:

Kommentar

• qrt
                              • maj 2006
                              • 237

Bokis, i pdf-filerna så finns texten på engelska oxo, bara att scrolla ner.

mhv/Kurt

Kommentar

• bokis
                                • maj 2006
                                • 5041

:banghead: Jämrans! Så mycket såg jag! Tack Kurt!
                                // Bokis

(nu även med biskvier!)

Kommentar

Arbetssätt...