Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Varje sak måste ju få ta sin tid i anspråk, inget man kan göra åt det.
Msn behöver ju inte heller snabbygga och tillbringa hela dagar ibyggrummet?
Själv har jag som mål att försöka göra NÅGOT varje dag även om det inte blir så mycket ibland.
Men det går ju framåt, sakta men säkert.
Trots allt går det fort mot vår nu och då börjar ju såväl flyg som tfotosäsongen på allvar igen så då kommer nog produktiviteten i byggandet att minska drastiskt även här. Om jag nu inte skulle råka vara färdig men betvivlar det?
Lite bilder vill vi så klart gärna se
Ska även bli väldigt spännande att se ditt byggande i husvagnen:sarcastic:
En helg passerade, vilket medförde viss mängd med bygge. Dock mindre pga en förkylning som slog till hårt och brutalt i fredags kväll med feber & frossa som följd.
Den högra kroppssidan var ju redan klar, så jag putsade kroppssidan och nålade återfast den på byggbordet. Nålarna klipptes sedan av så nästa kroppssida kan byggas direkt ovanpå.
Långerongerna limmas samman och detaljerna för servofäste och ändstycket limmas.
Liksom detaljerna som blir vänstra sidan av cockpit.
Bakkrppens förstärkningar limmas.
Påbörjade även monteringen av kroppsspanten. Startade enkelt med dom prefabricerade detaljerna :sarcastic:
Notera på den sista bilden och detalj no #187. Den är 10mm för låg enligt ritning och material spec. Kommer skarva i en egen bit med 4mm balsa. Måste flytta om i hobbyrummet bara så jag kommer åt min kartong med byggmaterial :lollypop:
Modellflyg En Stört-skön hobby:crazy_pilot:
//Tomas//
Tack för uppmuntran, det värmer.
Jobbar på med förkylningen, har precis kommit fram till husvagnen och det är lite svårt att bums hoppa i säng. Så för att lindra en ömande hals och komma i stämning för en ny arbetsvecka så sitter jag här och läppjar på en Tullamore Dew innan säng gång.
Om det inte whiskeyn hjälper mot själva förkylningen så blir det ju iaf roligare att vara förkyld :sarcastic:
//Tomas//
Bara inse fakta.
I och med stundande husförsäljning så börjar det redan så smått dra ihop sig att starta packa. Och garaget med tillhörande hobbyrum kommer bli avlastningsytor. Detta medför att bla verktyg & mina hobbyprylar blir det första att packa för att ge plats åt annan bråte innan man kan börja köra iväg detta till nästa bostad.
Så tillfälligt kommer jag helt lägga ner mina trådar tills all flyttning är avklarad. Så tyvärr kommer ingent hända förens någon gång i mitten/slutet av april igen. Men då kan i stället tempot ökas på byggandet.
På återseende.
//Tomas//
Det är ju sånt som är svårt att göra ngt åt.
Får önska dig lycka till med försäljning o inflyttn i det nya!
Hoppas inte att du packar ner datorn och trådarna ser vi fram emot till vårkanten
Det är lugnt Micke.
Datorn har jag framme
Och jag tänker inte gå under jord bara för att jag måste börja packa innan flytten. Trådarna som jag följer kommer jag allt forsätta hålla koll på :lollypop:
Riktigt så lätt blir ni inte av med mig :sarcastic:
Det är (åter igen) endast själva byggandet som blir lite lidande. Men man måste ju börja i någon ände. Och som jag skrev i förra inlägget, garaget och hobbyrummet är ytor vi måste nyttja för förvaring tillsvidare.
Säger som Arnold,
'I be back' :icon_pidu:
//Tomas//
Kommentar