Jag tycker också det ska bli kul att se hur din Miss Hyperion flyger! Ett tips till, om du tänker flyga från gräs (eller kanske snö): förstärk undersidan på pontonerna ordentligt, för friktionen sliter snabbt ut det hårda men tunna ytterlagret. Ett lager epoxi går finfint (och hjälper nog till med balansen en del).
Roger: Det är faktiskt motorn som låter! Fartreglaget använder motorlindningarna som en slags högtalarspole. Om du inte tror oss, prova att koppla ur motorn så blir det tyst. Kan förstås finnas undantag, men alla fartreglage jag testat fungerar på detta sätt. Ju mer resonans i motorinfästningen, desto högre låter det.
Roger: Det är faktiskt motorn som låter! Fartreglaget använder motorlindningarna som en slags högtalarspole. Om du inte tror oss, prova att koppla ur motorn så blir det tyst. Kan förstås finnas undantag, men alla fartreglage jag testat fungerar på detta sätt. Ju mer resonans i motorinfästningen, desto högre låter det.

Däremot så väsnas olika reglage olika mycket - vissa spelar långa trudelutter medan andra är mera diskreta - bara nåt enstaka pip.
) samt att behandla pontonernas undersida så att depronet inte slits då man kör på marken. Tyvärr blir detta först om 10–12 dagar.

Kommentar