1 quadrokopter toppat med 1 oktokopter

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fattaren
    • jul 2009
    • 87

okey nu är humlan uppe i luften igen. problemet var dels att mitt batteri var lite litet. 1700mah. fick hem två 2250mah idag och lastade på både kamera och extravikt. utan batteri, guń, kamera etc, vägde
    maskin in på 700g.
    batteri 183g/st 366
    kamera 160g + bat.
    övrigt 50g kanske.
    Klicka på bilden för större version

Namn: P1040666.jpg
Visningar: 1
Storlek: 56,2 KB
ID: 481912

Kvällens flygresultat var mkt possitivt. 5 min från fullt batteri 12.5 till 11,6v

Den ska ju bära en lx3 för fotografering så jag kommer att testa med lite mer vikt under morgondagen. jag behöver inte mer än 5min per flygning, däremot behöver jag många fler accar och förslag på en bra laddare som kan ladda 10 accar under en natt.

kommer att prova med 1245 proppar senare, kanske det passar ännu bättre.
    www.fotoflygaren.se

Kommentar

• Elia
      • mar 2008
      • 261

Ursprungligen postat av fattaren
      okey nu är humlan uppe i luften igen. problemet var dels att mitt batteri var lite litet. 1700mah. fick hem två 2250mah idag och lastade på både kamera och extravikt. utan batteri, guń, kamera etc, vägde
      maskin in på 700g.
      batteri 183g/st 366
      kamera 160g + bat.
      övrigt 50g kanske.
      [ATTACH=CONFIG]20937[/ATTACH]

Kvällens flygresultat var mkt possitivt. 5 min från fullt batteri 12.5 till 11,6v

Den ska ju bära en lx3 för fotografering så jag kommer att testa med lite mer vikt under morgondagen. jag behöver inte mer än 5min per flygning, däremot behöver jag många fler accar och förslag på en bra laddare som kan ladda 10 accar under en natt.

kommer att prova med 1245 proppar senare, kanske det passar ännu bättre.

När kommer filmen?

//Elia.

Kommentar

• fattaren
        • jul 2009
        • 87

Här kommer klippet på hummlan är extra nertyngd för att se vad den går för. blåste litre mer än vad som är bra att flyga i med dessa quaddar, men hade ändå inga problem med att behöva parera för vinden. har skrotat x8kvadden och har byggt en annan ram.

lägger in lite bilder på nya ramen
        I give you "Xheighter"
        Klicka på bilden för större version

Namn: P1000906.JPG
Storlek: 162,4 KB
ID: 482032Klicka på bilden för större version

Namn: P1000916.JPG
Storlek: 174,8 KB
ID: 482033

De nya motorerna kom idag och de ser verkligen bra ut. lite mer kräm i dom (210w) än i hummlan. (130w)

tyvärr var jag tvungen att ge upp på guń då jag inte fick det att fungera, ena flygturen va som en dröm medan nästa va en kamp.

tyngdpunkten är som ni ser väldigt bak, men det är för att kameran kommer att sitta långt fram. framför "benen" och sen kommer jag att balansera med batterierna, i värsta fall får jag flytta armarna lite.
        www.fotoflygaren.se

Kommentar

• fattaren
          • jul 2009
          • 87

Faktum är... att vill du bygga en enkel multirotor i vilken form det nu må vara är det inte särskilt svårt och behöver inte heller kosta många kronor. Meeen, det är inte riktigt vad jag är ute efter, jag behöver en pålitlig fotorigg, som inte vänder sig upp och ner 100 meter upp i luften. som man lätt kan se vilket håll den pekar utan att behöva snegla efter vilken färg det är på olika delar av flygetyget.

därför har jag ett helt nytt recept.

kostnaden hamnar på under 7000kr och allt är beställt i Sverige.

motorer blir modell större med en H-ram som är lätt att se från håll. Idag fick jag kontrollenheten och snart är allt färdigt.
          www.fotoflygaren.se

Kommentar

• bogieboy
            • feb 2011
            • 1054

är den klar?
            http://mickeshobby.blogspot.com/

Kommentar

Arbetssätt...