JET LEGEND L-39 ALBATROS...Hur man reparerar en glasfiberkärra
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Senast redigerad av petera38; 2012-09-02, 18:16.An Expert has done every mistake ...
A Master has done every mistake....Twice! :stupido2:Kommentar
-
Senast redigerad av administrator; 2012-09-04, 22:12.An Expert has done every mistake ...
-
Senast redigerad av administrator; 2012-09-04, 21:25.An Expert has done every mistake ...
-
Det har hänt lite med Albatrossen.
Gjorde en mall i kartong av canopy glaset/vindrutan. Ritade den över på den klara plast och klippte ut den. Nu är den limmat på plats med canopy lim.
Balsa till plankning av vingen har skurits ut och fått glasfiber på undersidan. Lite småskador på undersidan av vingen har behandlats med glasfiber.
Panelen med luftventil, manometer och bränsleventil har nu monterats på plats. En skruv i varje i-limmade klotsar och en 4mm maskinskruv säkrar panelen i botten.
Bilder kommer.
/PeteAn Expert has done every mistake ...
-
Går och väntar på lite prylar från Schweighofer i Österike. Upptäckte nämligen att min påfyllningsventil inte är tät, om man skruvar på en Festoventil på backsidan. Då läcker bränslet ut i plywooden!!! Så i stället kommer det en, nej två Festo skottförskruvnings-ventiler. En för bränsle och en för propangas till turbin.
Vingen är nu klar för glasning, och canopyglaset i framrutan är på plats ..vällyckat limning!
:icon_pidu:
Har börjat att montera turbin och tillhörande elektronik, bränslepump m.m. Måste klura ut hur, och var de skal monteras....
-
Instämmer helt med Bokis...ja förutom att du skall sälja den snorbilligt till mig.
GöranKommentar
-
Ok Grabbar,
Vi får se vad som händer. Först ska jag njuta av att flyga den lite...och sen vet man aldrig, vad som händer. Just ny funderar jag på att installera positionsljus i vingtankarna....just precis :ciao:

Kommentar