Lite små bilder på det som ploppar ut ur fräsen :D

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kajakmannen
    • jun 2006
    • 1471

    #1

    Lite små bilder på det som ploppar ut ur fräsen :D

    Har äntligen börjat fräsa men tyvärr så har jag redan hittat förbättringspotential i min maskin. Skall styva upp det lite här och där. Detta var dock en vald taktik. Bygg ihop den först coh sedan får vi se var de svaga länkarna är.

    Först ut blev en gjutform för DLG kastpinnar

    [bilder kommer strax i efterföljande inlägg]

    Sedan blev det till att cadda upp en vacuumbox till fräsning av stabbar till nya F3K kärran som Andreas och jag håller på att designa.
    Klicka på bilden för större version

Namn: stab_vacbox_01.jpg
Visningar: 1
Storlek: 17,8 KB
ID: 521808

    Även gjutform för gjutning av stabbarna Caddad.
    Skall gjuta dom med frästa kärnor och tryckta i form
    Klicka på bilden för större version

Namn: stab_mold_bottom_01.jpg
Visningar: 1
Storlek: 21,0 KB
ID: 521809

    More to come / Kajaken
  • simonarvestrand
    • jan 2012
    • 3850

    #2
    Gött att det börjat hända saker, trodde du gått i ide

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

    Kommentar

    • kajakmannen
      • jun 2006
      • 1471

      #3
      Några bilder på kastpinneformen. Skall slipas, putsas och poleras innan jag kan gjuta.





      Kommentar

      • JohanH
        • jan 2007
        • 75

        #4
        Supernice!!!

        Kommentar

        • Pekkala
          • maj 2006
          • 1159

          #5
          Kul!:lollypop:
          MVH/Christer

          Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:

          Kommentar

          • kajakmannen
            • jun 2006
            • 1471

            #6
            Stötte plötsligt på patrull :(

            Skulle försöka fräsa i hårt trä och maskinen stannade hela tiden och klagade på att limit switch triggered (trots att inget ändläge var i närheten). Kollade lite på nätet och det måste vara att då jag börjar belasta KRessen med större skärdjup samt snabbare feadrate så blri strömspiken så hög att elektriska störningar stör ändlägesbrytarna och triggar dom.

            Måste sätta på 0.1 uF (micro-farad) polyester capacitorer på alla brytarna mellan + och -. Får se om det hjälper.

            MVH / Kajaken

            Kommentar

            • kajakmannen
              • jun 2006
              • 1471

              #7
              Det tar sig sa mordbrännaren och hällde på mer bensin





              Med vänlig hälsning, kajaken

              Kommentar

              • kajakmannen
                • jun 2006
                • 1471

                #8


                Kommentar

                • jugg
                  • mar 2008
                  • 494

                  #9
                  Kul att du är igång, ser riktigt bra ut!

                  Bra jobbat.

                  // Tim

                  Kommentar

                  Arbetssätt...