Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
så när mittdelan var klar och jag skulle börja med vingen upptäckte jag till min stora förargelse att jag hade beställt för lite 6x6mm furulist :headwal:
men, men det är väll bara att vänta på att beställningen ska komma. jag menar ju att jag inte direkt har bråttom att bli klar med modellen.
jo det kan jag hålla med dig om, men jag är fortfarande ganska angelägen att få ett svap på min fråga. mina lister har fortfarande inte kommit och min lockala hobbyhandlare har tagit semester och kommer inte förrän på måndag sas det. så bygget komm till ett skrikande stop :(
hej tack för svaret om servo styrkan. bild på klaff ritningen kan jag lägga ut inom kort. jag flyger på ett fält som låg vid rasta( ligger på vägen till veddige) men det är det gamla fältet för de har flyttat det, kommer inte riktigt ihåg vad stället heter nu där det ligger.
Ja, det var så jag menade, ska försöka vara lite "klarare" framgent....
Anledningen att jag undrade var du flyger är att jag snart är färdig med en Grumman Tigercat i skala 1:6 och behöver en rejäl belagd bana för premiärturen, det hade varit gott och kunna trottla av och bara landa rakt fram om något inte stämmer.
Jag kom att tänka på en grej som är bra att ha när det blir lite servon och så i en modell, här finns det smarta prylar för en billig peng http://www.smservices.net/
nja det nya fältet är ganska stort men jag tror inte det skulle räka för det.
men fältet är runt och ligget i en rektangel av hyfsat kort gräs sedan finns det ju åkrar runt om så en nödlandning skulle nog inte göra någon större skada på maskinen.
har nu på börjat kroppen.
har nu börjat med sidorna på spitkroppen.
sorry att det har tagit ett bra tag sedan jag la ut något på denna tråd.
men jag måste skylla på skolan med alla läxor och gigantiska prov.
Kör på i din takt du Daniel.
Har samma dilemma jag, det är jobb och familj plus ett hus som ska hållas efter och sånt kommer ju av nån anledning först.
Alla kan tyvärr inte sätta hobbyn som första prioritet, fast man önskade att man kunde det.
Var sak har sin tid, och faktiskt så kommer ju jobb/skola och familjen i första hand, åtminstone för mig.
Annars tycker jag det ser ut som ett kanon bygge detta. Blir jäkligt sugen på att dra igång ett riktigt träbygge till hösten. Har kikat lite på några ritningar från Nick Zirolli. Vi får se
Modellflyg En Stört-skön hobby:crazy_pilot:
//Tomas//
Kommentar