Julnöt !

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ivve
    • nov 2006
    • 736

Ursprungligen postat av Ålänning
    Ivve, är du säker på dig själv nu? =) För om man jämför formen på de vertikala fenorna så skulle jag säga att de är olika, så jag är inte riiiktigt säker på att du har hittat rätt ritning i rätt låda nu. ;-) Ditt bygge = mer rundat, B-101 = kantigare.
    Visst har du rätt o det är jag medveten om. Upplysningsvis så kan jag ju nämna att detta är ej F4c skala det handlar om.

Snarare standoff o lite till, men det blir en kul o udda modell som jag gillar o det är det viktigaste för min del.
    Under byggets gång så kommer "petnissarna" att hitta både det ena o andra att anmärka på.

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
      • 7676

Jag har en känsla av att det blir en alldeles utmärkt fin modell, helt i Hallberg-anda!
      Och det är ju alltid skoj med udda kärror, det här är definitivt ingen dussinmodell.
      Blir det nåt skojsigt i lastutrymmet? Som fallskärmshoppare, godisbombning eller kanske vattenballonger?!?
      Retroholic!

Kommentar

• Ålänning
        • maj 2007
        • 6806

Ursprungligen postat av ivve
        Visst har du rätt o det är jag medveten om. Upplysningsvis så kan jag ju nämna att detta är ej F4c skala det handlar om.

Snarare standoff o lite till, men det blir en kul o udda modell som jag gillar o det är det viktigaste för min del.
        Under byggets gång så kommer "petnissarna" att hitta både det ena o andra att anmärka på.
        Va snällt den flyger! :-o Hur stor blir den?

Menade inte att vara petig, bara märkte att de var olika. :-) Vet ej vad F4c-skala är, eller vad standoff innebär. De få byggen jag byggt har byggts från ritningar och inte har ju dom heller stämt 100%... men du bygger väl från scratch? Gillar udda modeller så det ska bli skoj se bygget. Fastnade ju själv för en Miles M57 Aerovan som ligger på vill-ha-listan, ful o udda, men nåt är det: http://www.tonynijhuisdesigns.co.uk/MilesM57Aerovan.htm Rätt lik ditt bygge, men plutten i jämförelse.
        www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• ivve
          • nov 2006
          • 736

Ursprungligen postat av ivve

Har nog haft tanken Thomas. Men luckan i bak är tvådelad o svänger ut 90 gr. åt båda hållen så det lär väl bli rena tvärniten.
          Annars hade det ju varit kul med sex kalla öl i fallskärmar en varm sommardag.

Kommentar

Arbetssätt...