Mycket vackert..... fast där saknas 2 takter i moroten.....
En st. D-18 på gång..
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
mmm...men det finns inget prisvärt som passar om man så säger..Saitos Twin var ca så nära man kan komma men prislapparna när man ska ha två blev lite för svettig..
Undertecknad har blivit med en F9F i samma tidsperiod så elen hemma är avslagen samt sophämtningen inställd..// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)Kommentar
-
He,he
Det kanske är censur avdelning som fått tuppjuck igen! :sarcastic:
Skämt åsido, de sista åren har jag pysslat med lite andra prylar, som tarvar mycket tid!
Men,modellflyget har jag absolut inte slutat med, det har bara blivit lite mindre tid över till hobbyn.
Ivve, jag är helt övertygad om att vi lär synas på diverse meetings i sommar.
Hälsningar
LasseKommentar
-
Det finns en Albatross,Martin Mars ,DH Express Hercules,B17 m.m i den godisbutiken.
Albatrossen finns det bilder på med,vad jag såg av den igår så är den glasad och färdig för målning,Mäster H. kan säkert berätta mer..
D-18 är mycket riktigt ett shortkit utifrån Zirolis ritning kompletterad dock med glasfibercowlings,canopy m.m och vingrör,allt från fun-modellbau. Den firman tillverkar shortkits och säljer dem med olika tillbehör från de flesta av de kändare designnamnen.
Man väljer s.a.s själv hur mycket man vill ha med.
Ställen är det värre med,Robart är det som gäller om man vill ha det nyckelfärdigt och dessa kostar dessvärre en rund slant.
Men det är billigt jämfört med den fantasiska byggskicklighet som Ivve har och de timmar som läggs ner på den,han är otrolig.// Bokis
-
Herrej**lar, vilken katalog fun-modellbau har! Lite som att bläddra igenom gamla sjuttiotals papperskataloger. Vem minns inte JENI-Hobby??
Och priserna är ju inte oöverkomliga heller...
Hmmm... det är nog dags att röja av byggbordet. Kan bli nåt roligt projekt!Retroholic!Kommentar
-
???Vem minns inte JENI-Hobby??------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
|FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
|RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
|FPV4FUN @ Youtube |Kommentar
-
Hobbyhandlare från förr i Lund.
Telleborgs ModellflygKlubb har deras katalog (och en massa annat) i sin fantastiska nostalgihörna...
/\/\vh // /\/\r J.Kommentar
-
Den där KI45_an från Andersen var ju helt klart ett dregel objekt......Kommentar
-
Jodå, du ser alldeles rätt, det är en HU16 Albatross i bakgrunden. Den är i stort sett klar för lack. Byggd efter ritning från Ivan Pettigrew. Blir väldigt lätt, strax under fem kg.
[ATTACH=CONFIG]50039[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]50041[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]50040[/ATTACH]
Vilken läckerbit :thumbup:, du får gärna berätta mer om den, spännvidd/skala motorval, hur har du löst landningsstället etc etcKommentar
-
Skala 1/12 spännvidd 2.70. Motorer enl.bilder i länken. Två X 3s 5000. Eventuellt 4s.
Kommentar
-
Jag uppskattar att du delar med dig med bilder :applouse:Skala 1/12 spännvidd 2.70. Motorer enl.bilder i länken. Två X 3s 5000. Eventuellt 4s.
https://plus.google.com/photos/10360...31208999552929
Även om jag är väldigt förtjust av tvåmotorigt fyrtakt så tycker jag elmotorvalet på en sådan kärra är helt rätt.
Då kan man flyga på ställen som kanske är ljudkänsliga och man bör i mitt tycke få bättre koll på planet när det är i vattnet.
Förutom glasning, gör du något mer för att skydda träet mot vatten?Kommentar
-
Det är som du säger,el har sina fördelar. Där jag flyger sjöflyg skulle det aldrig funka med kolvmotorer p.g. av ljudet.Jag uppskattar att du delar med dig med bilder :applouse:
Även om jag är väldigt förtjust av tvåmotorigt fyrtakt så tycker jag elmotorvalet på en sådan kärra är helt rätt.
Då kan man flyga på ställen som kanske är ljudkänsliga och man bör i mitt tycke få bättre koll på planet när det är i vattnet.
Förutom glasning, gör du något mer för att skydda träet mot vatten?
Förutom glasning, det enda jag gör är att behandla insidan med cellulosalack så gott det går o det har funkat ok .
Men det är klart, skulle kärran sjunka så är det nog kört hur noga man än varit, hehe.Kommentar
-
// Bokis

Kommentar