En st. D-18 på gång..

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Thomas

• jun 2006
    • 7676

:icon_pidu:

:applouse:
    Retroholic!

Kommentar

• bokis
      • maj 2006
      • 5041

Gurun har låtit meddela att han tar en paus i bygget för att (givetvis) fortsätta med ett annat..
      Har visst kommit en ny påse med ritningar o kaffeved som ska limmas ihop..
      Omväxling förnöjer ! låter han hälsa..
      // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
      (nu även med biskvier!)

Kommentar

• Ultra Bandit
        • aug 2008
        • 373

Vet inte om jag har missat något!
        Men, är skönheten (Lockheed Super Constellation) flugen?

/Lasse P

Kommentar

• Flygsmurfen

• sep 2006
          • 1314

Ivve! Du e makalös.
          Vilka byggen...

Undrar också om "skönheten". Minns inte att jag sett den i luften?

// Mats W
          Flygsmurfen

Kommentar

• bokis
            • maj 2006
            • 5041

Lasse,du är omissad! P.g.a oförutsedda intehändelser så är den oluftad och står parkad under ett lakan hos undertecknad.
            Men dagen den ska luftas kommer närmare!
            mest beror det nog på att det har inte varit en sån där perfekt dag som vi har kunnat flyga den..
            // Bokis

(nu även med biskvier!)

Kommentar

• bokis
              • maj 2006
              • 5041

Lag (1960:729) om upphovsrätt till litterära och konstnärliga verk
              1 § Den som har skapat ett litterärt eller konstnärligt verk har upphovsrätt till verket oavsett om det är skönlitterär eller beskrivande framställning i skrift eller tal.

Detta är den paragraf som Gurun åberopar så jag kan dessvärre inte delge fantastiska foton på montering och test av landningsljus m.m som emottogs nyss.
              Ev. protester mot detta bör framföras till Gurun`s presschef eller som inlägg i denna tråd!
              Trots hot om repressalier (m.a.o,jag är modig!) så kan jag inte låta bli o lägga in en liiiiten bild:

Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1908.jpg
Visningar: 1
Storlek: 76,1 KB
ID: 504220
              // Bokis

(nu även med biskvier!)

Kommentar

• Snickarjävel´n
                • aug 2006
                • 1927

PROTEST!!!

MER BILDER.......Tack...
                brekdahlssnickeriab.se
                https://www.facebook.com/pages/Br-Ek...6875076?ref=hl

Kommentar

• bokis
                  • maj 2006
                  • 5041

Förhandligar med PR ansvarige pågår Snickar´n,går trögt så det kan bli tal om medlare.
                  Under tiden så kan jag länka till stället som sålde LED lyset.
                  Vi hittade det på Ebay,,man kan konstatera att priserna är på väg ned och jag kan garantera,jämrans vad det lyser!
                  http://www.ebay.co.uk/itm/3908761250...%3AMEBIDX%3AIT
                  // Bokis

(nu även med biskvier!)

Kommentar

• Lars 41an

• apr 2014
                    • 714

Ursprungligen postat av bokis
                    Lag (1960:729) om upphovsrätt till litterära och konstnärliga verk
                    1 § Den som har skapat ett litterärt eller konstnärligt verk har upphovsrätt till verket oavsett om det är skönlitterär eller beskrivande framställning i skrift eller tal.

Detta är den paragraf som Gurun åberopar så jag kan dessvärre inte delge fantastiska foton på montering och test av landningsljus m.m som emottogs nyss.
                    Ev. protester mot detta bör framföras till Gurun`s presschef eller som inlägg i denna tråd!
                    Trots hot om repressalier (m.a.o,jag är modig!) så kan jag inte låta bli o lägga in en liiiiten bild:

[ATTACH=CONFIG]50535[/ATTACH]
                    Bilden är bländande men den avslöjar ändå det som tidigare har varit en hemlighet:
                    VINGPROFILEN ÄR VARIERANDE !
                    Man ser på undersidan av vingen att spryglarna är halvsymmetriska nära vingroten och att de har plan undersida vid vingspetsen. Jag anar vad detta är bra för. Har Du eller Gurun provat att flyga med sådana vingar förr?

Lars

Kommentar

• bokis
                      • maj 2006
                      • 5041

Guru har framfört denna med stor framgång tidigare,när förhandligarna med Pressansvarige är klara så ska mer bilder förhoppningsvis komma,
                      ska dessutom försöka få konstnären/byggmästaren att kommentera detta.
                      // Bokis

(nu även med biskvier!)

Kommentar

• ivve
                        • nov 2006
                        • 736

Ursprungligen postat av Lars 41an
                        Bilden är bländande men den avslöjar ändå det som tidigare har varit en hemlighet:
                        VINGPROFILEN ÄR VARIERANDE !
                        Man ser på undersidan av vingen att spryglarna är halvsymmetriska nära vingroten och att de har plan undersida vid vingspetsen. Jag anar vad detta är bra för. Har Du eller Gurun provat att flyga med sådana vingar förr?

Lars
                        Jajamen, en alldeles utmärkt profil. Har haft en likadan Ziroli Beech tidigare. Flög med den i ca fem år ! Kammade även hem en SM titel i storskala med den. Så den profilen duger alldeles utmärkt. Varför skulle inte det funka ?

Kommentar

• ivve
                          • nov 2006
                          • 736

Ursprungligen postat av bokis
                          Guru har framfört denna med stor framgång tidigare,när förhandligarna med Pressansvarige är klara så ska mer bilder förhoppningsvis komma,
                          ska dessutom försöka få konstnären/byggmästaren att kommentera detta.
                          Mitt svar blir följande.... Ingen byggtråd förän modellen är provflugen ! Varför det då ?? Tycker nämligen att det är allt för många byggtrådar som som aldrig når fram till målet !

Tycker det e väldigt tråkigt när man följer en intressant tråd som helt plötsligt tar slut av olika anledningar !

Kommentar

• Ålänning
                            • maj 2007
                            • 6806

Trist när det inte finns byggtrådar. =)
                            www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• flygrc
                              • aug 2013
                              • 329

Ursprungligen postat av ivve
                              Mitt svar blir följande.... Ingen byggtråd förän modellen är provflugen ! Varför det då ?? Tycker nämligen att det är allt för många byggtrådar som som aldrig når fram till målet !

Tycker det e väldigt tråkigt när man följer en intressant tråd som helt plötsligt tar slut av olika anledningar !
                              Men halva nöjet är att få vara med och tycka

Kommentar

• ivve
                                • nov 2006
                                • 736

Ursprungligen postat av Ålänning
                                Trist när det inte finns byggtrådar. =)
                                Visst är det så, men ännu tristare när en byggtråd tar slut när det är halvfärdigt.
                                Enl. mitt tänkande så blir detta så småningom en komplett byggtråd från första balsalisten till slutfört bygge inkl. provflygning.

Så när väl kärran är provflugen så kan man ju köra tråden med bilder var eller varannan dag, garanterat utan lååånga uppehåll ända framtill flygning.

Skulle jag tröttna innan så är det bara att beklaga, men jag tror nog att jag ska ro det hela i land.

Jag har full förståelse för att en del kan vara av annan uppfattning.

Kommentar

Arbetssätt...