...den flög! Slut på meddelande.
En st. D-18 på gång..
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
En sak som slår mig med mästers arbete är hur relativt snabbt konstverken kommer samman, ca 1,5-2år på denna. Torde ta bra mycket längre tid för klåpare som oss alla andra för att få samma finnish och skala.Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.Kommentar
-
Grattis till premiären!!
Vore kul om mäster kunde dela med sig av hur man gör med tejpen?
Jag köpte en rulle efter tips i annan tråd.
Tycker att tejpen blir skit så fort man drar den från rullen??
Hur går man till väga för att få ett jämt och snyggt resultat? Och hur får man fram nitarna som blir så fina??
// Mats WFlygsmurfenKommentar
-
Har precis gjort test med samma tape på en liten FT Mini Mustang foamboard plan (ca 60cm vingspan). Skära till den bit man vill ha och sedan när man drar av, lägg aluminiumen mot (ren) arbetsyta och en linjal på pappret, dra pappret över linjalen så att den går direkt 180 grader samtidigt som du håller aluminiumen på plats. Gör man det hela vägen med lite tryck på linjalen så blir aluminiumbiten väldigt rakt och intakt.
Inte i närheten lika förfinat som på Mästers D-18. Och jag har ingen aning om hur man får en bra kurvad yta då den inte är särskilt elastisk.

(ursäkta den dåliga kvlitén på bilden)Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.Kommentar
-
Underbart vacker kärra och en väldigt snygg flygning! :applouse:
GöranKommentar
-
Fantastisk maskin och vackert fluget! Lite avundsjuk att kunna taxa ut från bakgården till fältet ^^ Många tummar uppåt!Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
-
Nu kan jag inte hålla mig mer! Måste fråga!! Har Ivve nåt bygge på gång? Saknar dom häftiga byggena från den gurun.www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar

Kommentar