Lurad av Toni Clark practical scale

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JR4ever
    • apr 2012
    • 64

Precis detta om TC's hade jag läst när jag skickade in pengarna men nu har det ju passerat 30 working days.

Men, igår fick jag även detta mail från dem:

Hello Lars,

the seat kit has arrived today. Paolo actually has sent the kit last week. Only the mail with the tracking link was sent today.

The Deutsche Post DHL will collect your parcel later this afternoon. You will receive our automatic mail with the tracking link soon.

Best regards,

Gerhard Reinsch

Toni Clark practical scale GmbH

Så nåt verkar ha varit på gång utan att jag har fått nån info om detta som verkar vara på gång i alla fall till slut.
    Jag tycker att denna firma ska öka sin information till sina kunder vid ett köp så man inte behöver lyfta luren och verifiera att köpet är på gång osv.

Kommentar

• McRegor
      • maj 2006
      • 7942

Jo, information är A och O för att undvika missuppfattningar och det gäller inte minst information ifrån en leverantör till en kund.
      Roger

Kommentar

• Nyroth
        • maj 2006
        • 721

Låter bra att det är på gång... nu vill vi se bilder på hur jäkla häftigt detta blir när du installerat det

Kommentar

• henke2
          • mar 2011
          • 3188

Ursprungligen postat av JR4ever
          Jag tycker att denna firma ska öka sin information till sina kunder vid ett köp så man inte behöver lyfta luren och verifiera att köpet är på gång osv.
          Gött! Jag har blivit immun mot detta, jag flyger ju med Kolibri haha.... Det funkar ju så att hobbyshoppar som inte sköter sig sorterar ut sig själva. Problemet för oss nördar är när bara det bästa av det bästa duger och man inte har något val.

En tråd likt denna gör oss klokare, tummen upp!
          Superhero

Kommentar

• JR4ever
            • apr 2012
            • 64

Bilder kommer på kit'tet när jag har hämtat ut det samt senare bilder på 1/3 Cub projektet med stolarna m.m. monterade.

Kommentar

• JR4ever
              • apr 2012
              • 64

Nu kom paketet! Nu gick det undan. Först fick jag mail från DHL så jag kunde spåra transporten. Först från Bielefeld och sen Hamburg för att sen lämnas till postverket i Sverige för att dagen efter lämna ett spår från DHL med meddelandet "The shipment could not be delivered". Var på väg idag till DHL med bilen för att samtidigt möte postens gula bil. Stannade min bil och klev ut och fråga om det var ett paket till mig. Jomenvisst!
              Gick in i köket och snabbt öppnade paketet för att finna ett komplett kit till vad jag hade beställt.

Utskriven byggbeskrivning i A4 i färg på 8 sidor gjord av Paolo Severin med en logga i botten på först bladet
              med texten Germany distributor Toni Clark.
              Riktigt proffsigt gjort måste jag väl tillstå.
              Säten i svetsad tunn aluminium med dynor och ryggstöd av nån läderimitation fylld med skumplast.
              Här bilder på innehållet jag fick

Ja inget att klaga på faktiskt förutom deras kommunikation till deras kunder som var allt annat än bedrövligt.
              En total avsaknad av någon kommunikation. Man skulle väl kunna kosta på sig att skicka någon typ av svarsmail att ordern är mottagen och beräknad leveranstid m.m.

Kommentar

• JB
                • jun 2006
                • 168

Bra att du blev nöjd, men lurad blev du ju inte!
                Tycker det är tråkigt när man börjar en tråd med den rubriken, inte ens ett frågetecken i rubriken.

/Jonas

Kommentar

• JR4ever
                  • apr 2012
                  • 64

Ursprungligen postat av JB
                  Bra att du blev nöjd, men lurad blev du ju inte!
                  Tycker det är tråkigt när man börjar en tråd med den rubriken, inte ens ett frågetecken i rubriken.

/Jonas
                  Är det bra nu?

Kommentar

Arbetssätt...