Tack för tips och idéer. Beslaget man vrider ett kvarts varv är en bra grund. Vibrationer är jag inte så orolig för. En flygmaskin ska inte skaka mycket, då är något fel
Men jag vill helst att det ska vara verktygslöst också. Kanske kan jag göra egna beslag som har en liten spak eller ett vred som sticker ut. Utseendet spelar inte så stor roll i detta fallet, funktionen är viktigare, och jag kan dölja detta på undersidan av vingen som sagt.
Inte hunnit med så mycket byggande idag, men det blev ett per fästen för skevroderservon i alla fall. CNC fräst plywood. Jag monterar servona rakt in i vingen utifrån. Det är minde jobb än att montera dem liggandes i vingen med lucka framför.
Men jag vill helst att det ska vara verktygslöst också. Kanske kan jag göra egna beslag som har en liten spak eller ett vred som sticker ut. Utseendet spelar inte så stor roll i detta fallet, funktionen är viktigare, och jag kan dölja detta på undersidan av vingen som sagt. Inte hunnit med så mycket byggande idag, men det blev ett per fästen för skevroderservon i alla fall. CNC fräst plywood. Jag monterar servona rakt in i vingen utifrån. Det är minde jobb än att montera dem liggandes i vingen med lucka framför.

Kommentar