TT Raptor 50 Titan

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • T5
    • jul 2006
    • 1300

Gy401 ställer du in ändlägena på sjäva gyrot "limit". Då du skruvar EPA i radion för rodret så justerar du bara hur fort rodret ska svara, alltså pirohastigheten.

Då du kör s9254 ska Gy401 vara i DS läge, 0 delay.
    "limit" på min Titan är kring 100 och gainen i radion 47%

Kommentar

• Ompa
      • aug 2006
      • 2961

Hej T5.
      Såg detta i går kväll när jag låg i sängen och plöjde igenom manualen.
      Och tack för inställningstipsen :idea:
      Modellflyg
      En Stört-skön hobby
      :crazy_pilot:
      //Tomas//

Kommentar

• Ompa
        • aug 2006
        • 2961

Dåså, nu ska alla linkar vara rätt. Har kollat allt med skjutmått och ett sk "Swashplate aligning tool" så swashplattan ska nu vara helt i noll. Nu återstår "bara" att ställa in pitch och trottel kurvorna. Men det ska jag nog spara tills i morgon
        Huven är också färdig lackad, även några lager klarlack på. Tyvärr är kameran på drift och beräknas komma hem åter när krogen stänger :partyman: Jo frugan fick lov att gå ut i kväll, hon har ju trotts allt semester :lol: och hon tog kameran med sig.

Swashplate aligning tool från Fullkontroll
        Modellflyg
        En Stört-skön hobby
        //Tomas//

Kommentar

• Ompa
          • aug 2006
          • 2961

Då har vi kommit till slutet av tråden. Raptorn fick sitt luftdop i lördags, och flög som förväntat alldeles perfekt. 8)
          Väl vid fältet (Vi hadde en enklare Heliträff) var det givetvis några "veteraner" som genast satte tänderna i den. Och med pitchvinkel mätare, manualer, kullinktänger samt mängder av tips & råd så var alla eniga om att jag lyckats montera Rapotorn utan några som helst konstigheter. Det enda jag fick bakläxa på var att servokabeln från stjärtrotor servot var för snävt draget framåt. Är nu fixat. Sedan fick jag några bra tips ang pitch & trottel kurvorna för dom olika Idleup lägena. Kommer att programmera om det i kväll, flygning i morgon igen om det är väder.
          Brände 5 tankar innan det var dags att packa i hop och åka hem. :cry: Aldrig kul att avsluta när det är som roligast. Kunde hålla på hela kvällen.

Huven lackad och täckt med 3lager klarlack.

Närbild på huven samt hur den omgjorda kabeldragningen från stjärtrotorn blev.

Notera krympslangen på kontakterna mellan gyrot, stepdown kabeln (Regulator) och stjärtrotor servot. Samt krympslangen där kabeln går in i stjärtrotor servot.

Nu har jag kommit till den punkt av tråden där jag mer eller mindre vill påstå att jag är färdig. Nu återstår bara flygning, flygning, flygning och flygning. Hoppas att någon kompis, fru, barn eller dyl vill förbarma sig över mig och hålla i videokameran och då kanske det tillslut kommer en filmsnutt på lite enklare flygning PDT_Armataz_02_29
          Modellflyg
          En Stört-skön hobby
          //Tomas//

Kommentar

Arbetssätt...