Är också väldigt nyfiken. Är den flugen?
Above All - Extra 260 med DL-50
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Yep, jag premiärade den i torsdags och den gick superbra. Var lite nervös innan starten, har ju aldrig flugit så här stort förr. Men direkt efter starten så insåg jag jag att det här är ju inga problem, den flyger hur stabilt som helst och går dit jag pekar.
I fredags hann jag säkert med 5-7 pass. Nu behöver jag bara justera tyngdpunkten och justera motorvinklen.
Jag kan starkt rekommendera denna Extra 260 och med en DL-50 så har du kraft i överflöd.
Kommentar
-
Varför har alla plan så fjuttiga hjul ?? gäller ju allt från minsta ligga friggo kärra till största 3 meters planen. ska man kunna lyfta från ett gräsfält så behöver man minst 50-60mms hjul. på ovanstående kärra verkar ju hjulen inte vara mycket större än 60-70mm där de istället skulle varit 100-120mm enligt min mening att se på saken. Kanske bara är jag som är tokig men jag gillar stora hjul som inte kör fast i alla små hål i gräset :? :?
/MartinKommentar
-
Jag tror mina hjul är på 80mm och det är absolut det minsta man ska ha. Har funderat lite på att sätta på större men det har fungerat bra hittills.Ursprungligen postat av SigunVarför har alla plan så fjuttiga hjul ?? gäller ju allt från minsta ligga friggo kärra till största 3 meters planen. ska man kunna lyfta från ett gräsfält så behöver man minst 50-60mms hjul. på ovanstående kärra verkar ju hjulen inte vara mycket större än 60-70mm där de istället skulle varit 100-120mm enligt min mening att se på saken. Kanske bara är jag som är tokig men jag gillar stora hjul som inte kör fast i alla små hål i gräset :? :?
/MartinKommentar
-
Grattis
Tja Mattias Grattis till att du premiärflög före mig och allt gick bra !! 8)
Själv flög ja min Yak för första gången igår söndag 080504.
Shit vilket drag de var i motorn hovrade på 1/4 dels gas med 22x10 prop.
Dock tyckte jag att gasen kom lite väl fort ska justera kurvan lite mm.
Jag har med en del att justera lite stora utslag mm. men allt gick bra... men de var nervöst så jag vet hur du kände dig .... hehe.... hade' gött !
/Flipper
Ps. snart ska den lille extra upp me...
länk till lite bilder jag tog samma dag. http://www.rfkskilling.se/bildarkiv/...g%20080504.htmKommentar
-
Trevligt, trevligt! Vad blir det för utrustning?Ursprungligen postat av BrauerBeställde min Extra 260 idag :up:Kommentar
-
Det kommer att bli CRRC 50-motorn, futaba BLS451 på skev/höjd, S9156 på sidan, emotec killswitch och strömbrytare för radion.
Sen får vi se om en rökpump också letar sig ner :lol:Above All Extra 260 - GF50i + pittsdämpare 21x8 - 4 * Futaba BLS451
Cap 232 - TT46 + pittsdämpare 12x6 - 4* Futaba S3152
Funtana - Axi 2808/20
Trex 450XL
+ en del hyllvärmareKommentar
-
Har du inte köpt det än så har jag en emotec killswitch liggande som jag inte behöver.Ursprungligen postat av BrauerDet kommer att bli CRRC 50-motorn, futaba BLS451 på skev/höjd, S9156 på sidan, emotec killswitch och strömbrytare för radion.
Sen får vi se om en rökpump också letar sig ner :lol:Kommentar
Kommentar