Fan, den där har jag sneglat lömskt på i åravis, speciellt förra julen när dom satte ner priset med €100.
Bussgods ringde....
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
pilotkalle
Just nu hinner jag inte.....jobb, jobb och åter jobb. Men det blir snart bättre, bra med en paus så man kan planera bygget i huvudet, det brukar ju ta längst tid. Angående noshjul är jag inte säker på vad du menar, men det finns redan infällbart "huvudhjul" med luckor, det ända som fattas där är ett servo med link.
Snacka om fuskbygge...hehe.. :lol: :lol: :lol: ...men jag klagar inte.
Kommer mer snart.Kommentar
-
pilotkalle
Fullständigt offtopic men här är en kärra som blev färdig idag.
Freudenthaler Surprise 12 Skåne-edition! Även kallad Backfire-dräparen!!
Kommentar
-
pilotkalle
200 cm, vikt 1550 gr, motor Plettenber 220/25 A1 P6 SL 5:1, reglage Schulze Future 18.129F, ack kokam 3s4800 200 päron, propp RF 17*18.Kommentar
-
[quote="pilotkalle"]Fullständigt offtopic men här är en kärra som blev färdig idag.
Freudenthaler Surprise 12 Skåne-edition! Även kallad Backfire-dräparen!!
Puss på dej!:shock:
Ännu en ARF:are?! :badgrin: :badgrin: :badgrin:-------www.ahusmfk.net------Kommentar
-
pilotkalle
Jaha, söndag och ledig från jobbet alltså byggdax.
Första servot som ska in är det till landningshjulet. Väldigt bra sak av tillverkarn att man kan ta av servoplattan, typiskt en så sak som kan komma limmad på plats.
Upptäckte att jag behövde leta upp den lääääääääääängsta servoarm som finns här hemma, rörelselängden på den här manicken är 50mm!!
Tog en timme innan jag hittade den......suck....som är till ett hitecservo och servot som ska in är ett futaba...kuggarna passar inte.
Men med lite våld och finurlighet så gick det att få på en hitecarm på ett futabaservo.
Infällt.
Och utfällt.
Okej, det var så långt, lätt att glömma att fota när jag bygger, första gången jag illustrerar ett bygge.
Dax för nästa servo, det till höjdrodret.
Det ska sitta här.
Hm, höjdroderservot får vänta, kom på att det är jättefult med ett fuskhjul på planet så det blir att leta i hjullådan, bra namn på en låda som innehåller en massa annat skit, jag behöver en större lägenhet med mer plats och fler lådor :lol: .
Slipa, borra, svära, hosta, limma och tjilevipp så var hjulet på plats.
Ser enkelt men tog en timme.
Vi återgår till höjdroderservot. Ett hitec 85BB*. Observera asterisken efter BB:na, finns en sån på servot, har ingen aning varför, kanske nån servoihopsättare som haft för lite att göra och vill sätta myror i huvet på köparen :roll: .
Först så sätter jag i två plyfabitar, en uppe och en nere i servobrunnen.
Sen ska den här sitta mellan plyfabitarna, alltså servoplattan.
Sen borrar jag hål till servoskruvarna och innan dess en liten bit plyfa under varja hål så skruvgängorna får mer att fästa i.
Återigen skruva, slipa, svära, mecka (inte staden alltså), såga, limma, telefonen ringer, skit i det, och plötsligt, efter flera timmars kamp, servot på plats.
Skohornsmontering....
Tillverkarn skickade med lite grejor till fästet för vajrarna (låter starkt) som är till sidorodret. Dom gick i av på mitten när jag skulle skruva dom på plats. Enmillimeters mässing, skit rent ut sagt.
Jaha, det är bara att improvisera och jag hittade dom här i en hörna, långt inne i en låda.
Jag borrade upp ett hål i sidorodret där dessa ska in.
Lite epoxy i hålet och skruva hållarna på plats. Se så vackert det blev!!!!
Det var allt för idag, hörs vid nästa byggtillfälle.Kommentar
-
Jag blir fortfarande inte klok på var bränsletanken med JET-A1 skall sitta likaså motorfästet till Simjeten
Ser bra ut, snart är det dax igen. Ha det gott.
/MikaelFlyger: JET
Bygger: I Composite
Motor: Turbin
Radio: Futaba
:thumbup::thumbup:JET SKÅNE:thumbup::thumbup:Kommentar
-
pilotkalle
Bränsletanken ska sitta i bakhuvudet, det är den tanken jag ska tänka nästa gång det är dax för jet :lol: . Ses snart!Kommentar

Kommentar