Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Jo det är höger riktning som gäller på våra motorer.
Jag brukar använda en gradskiva eller Robarts vinkel mätare.
Enklast tycker jag det är att rita 2 streck så som illustrerat på bilden. sedan klipper du ut den vinkeln och använder som mall vid motor monteringen.
Frågar du Tobbe så säger han givetvis att enklast är att köpa en QQ Yak då dessa har korrekt vinkel inbyggt och utmärkt direkt på motor spantet :lol:
ja tobbes QQ e ju snuskit fin fast jag tycker att Peak´s 85"´s Yak e faktist rätt fin med... bra klädsel o detta där.. jag e ju rätt ny inom detta med stora saker men ja JAG tycker den ser ok ut..
En FRÅGA.. på Yak-54 sitter piloten fram eller bak i dessa... jag har för mig att det e bak stämmer det .. :?:
Så nu har ja satt ihop Yaken lite .. mer som en torr montering..
jag tycker det verkar vara bra allt så långt dom e bra på ARF Kina grabbarna... ja lägger upp lite bilder så ni kan se..
Bör kanske tilläggas det at jag har den på köks bordet å det e 150cm å man sitter sex där å käkar dom e ju höga som hus dessa Yakar...
Tror inte att det är någon fara med vingröret, som sagt är det plywooden som håller vingröret på plats. Vingröret på min Seagull Yak 54 är av samma material och det har inte varit några problem. Iofs är ju min Yak betydligt mindre (90-size), men jag tror nog att det håller hur bra som helst om man inte har tänkt använda planet som U-båt.
Så nu har servonen kommit så bygget har som tagit ny fart...
filmade lite med Mobilen nu på Morgonen vart en stumfilm vill ju inte skrämma er sörlänningar med en Lördagsmorgon stämma av rang..
[ame="http://www.viddler.com/HarmOn/videos/14/"]Viddler.com - stumfilm2 - Uploaded by HarmOn@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/8f9a989a/@@AMEPARAM@@8f9a989a/[/ame]
Kommentar