Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Motor kommer bli en RCV 120, skall airbrushas för att bli lite "Used"
Fägerna som använts skall vara:
yellow RLM 04 Humbrol 154 Insignia Yellow
blugrn RLM 65 Humbrol 65 Matt aircraft blue
RLM 71 Humbrol 30 Matt dark green
RLM 70 Humbrol 91 Black Green
Hur går det med Stukan Ludde? Lika seg byggstart som på min FW190?
Nu fick ju jag en Stuka på halsen som jag var tvungen att lägga lite tid på. I morgon om vädret tilllåter så blir det provflygning.
I övrigt var den väll inte riktigt i det skicket som den beskrevs för mig via telefon. Så om den flyger bra så kommer jag slita klädseln av den i höst och klä om den med Solartex, textil baserad klädsel eller om jag helt enkelt klär den med glasfiber och epoxy. Hur som helst ska den lackas och vädras om den bara flyger ok. Det som retar mej mest är att motorkåpan och ena hjulkåpan var aningen mycket tilltryckta= svårlagat :sneaky:
Ang din Stuka. Vart köpte du den i från?
Vet att det fanns en tillsalu här i Värmland, ca 3mil från där jag bor. Den annonsen såg jag nu var borta på svensktmodellflyg.se så jag tänkte att det kanske var den du köpt. För jag hadde nämligen tänkt ringa på den annonsen idag :svengo:
Modellflyg En Stört-skön hobby:crazy_pilot:
//Tomas//
segt går det för jag väntar på mina airbrush prylar, servon mm. ska beställa en rcv 120 när plånboken säger ja.. blir nog ingen premiär i år, tänka va noga med denna.. hel composit är det, fiiina vingar..
Hm. Jag är också ute efter en nu spruta men vet inte vilken jag ska köpa. Vart tänker du handla ifrån? Har själv varit inne på en H&S Infinity. Vet inte varför riktigt. Var för ett tag sedan när min Aztek klappade i hop som jag surfade runt oh hittade en amerikansk test av sprutor och den fick visst bra betyg och var tydligen hyfsat smidig för en som mej som inte är någon Picasso direkt med airbruschen. Men jag velar också, men jag har inga andra alternativ på vad jag ska titta efter. Vet också att Hansa är ett bra märke.
//Tomas//
på Hansa behöver man bara dra triggern bakåt för att få färg och luft.. låter ju smutt, Evo,n får man med .2 och .4 mm uppsättning nålar/munstycken, dubbla koppar, som tillbehör kan man byta bakstycke och få en mutter för begränsning av maxfärg..
Aj aj, bägge med bra fördelar. Hansa'n med det enkla handhavandet, singel action, och Evo'n med möjligheterna att laborera när man blir bättre och kan hantera den på ett anant sätt ;-)
//Tomas//
Kommentar