Maria sände en Cub till wesse...ohhhh

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • wesse
    • maj 2007
    • 5864

Maria sände en Cub till wesse...ohhhh

Nu har jag tagit ett beslut att försöka bygga mig ett flygetyg helt på egen hand Torgny "Tomten" har tjatat på mig att göra det.... ville ju ha en helsvenskt modell så jag fick kontakta Maria Levenstams modellbyggeri då jag är mycket svag för Marior har kikat lite på lådinehållet o det känns pirrigt i magen att försöka lyckas med detta... det första jag gillade va att Fakturan va i gammalt tjockt härligt papper o vikt som fakturorna va förr i tiden... betalade den på en gång för det är roligare o riva i bitarna när jag vet att dom är mina mina gamla utslitna smedhänder känns väl stora för dessa små ömtåliga bitar men det ska går tror jag..... Så nu ska det bara inhandlas lite nytt lim sen ska det bära hän....
    Bifogade filer

:love: Get high with hovering
    not drugs :love:
  • Sigun
    • aug 2007
    • 3942

Du har väl inte nämnt något om detta bygge till Klavins ?.. då gissar jag att den återgår till en brädhög när han får syn på den :sarcastic::sarcastic:

/Martin

Kommentar

• Nalle
      • sep 2006
      • 326

Lycka till och ha det så kul bland balsabitar,limtuber och senare spckel
      samt klädsel.
      /Nalle :cheers2:

Kommentar

• wesse
        • maj 2007
        • 5864

Ursprungligen postat av Nalle
        Lycka till och ha det så kul bland balsabitar,limtuber och senare spckel
        samt klädsel.
        ja nu känner jag mig sporrad till max när den ökända Nalle har skrivit i min tråd:thumbup:

Kommentar

• Johnny
          • mar 2007
          • 377

Hei.

Stå på Wesse, en slik byggsats gjör du ferdig på en helg.

Mvh. Johnny/Patrick.
          Mvh. Johnny.

Kommentar

• lassebetong
            • mar 2007
            • 1255

Annars kan du ju använda byggsatsen som mall till en depronkub, du har ju en fin skärare i hobbyrummet.
            Tänk dig klavis min när du hovrar runt en cub i hallen =)

/Lasse
            //Lasse

Kommentar

• LAB
              • dec 2007
              • 634

Cubar är bara för dom äldre stötarna som inte ser så bra,ifall ni undrar varför dom är signal-gula:sarcastic::sarcastic::sarcastic:

Lasse (som har livakt nu)
              Sur gubbjävel!
              LasseB

Kommentar

• Sweeper
                • jun 2006
                • 3961

Jag säger samma sak som Nalle! Lycka till och ha det så roligt när du bygger.

Göran
                Sponsrad av MBS RC Models

Admin RC Scalebuilder siten

Kommentar

• Mats J
                  • maj 2006
                  • 598

Den där cuben är ja sugen på också så nu Wesse får du skriva en byggtråd med många bilder.
                  Den ska vara lätt har jag läst på smf så smedhänder kan vara alldeles fantastiska på att bygga en Levenstamcub

Mvh Mats J
                  Mats Jonsson född 1971. Flugit RC sedan 1996 pysslade med friflygande gummimotormodeller före det.

Kommentar

• ivve
                    • nov 2006
                    • 736

Heja Wesse.

Känner att Du går i mina gamla fotspår. Lycka till o var snål me limmet !

PS. Det var värkligen kul att få träffa Dig o Slammis på mässan. Kramen ska vi inte tala om, uj uj uj !
                    WESSE FOR PRESIDENT, The HARD man.

Kommentar

• wesse
                      • maj 2007
                      • 5864

ja då har jag kikat lite på balsabitarna o sen tejpade jag fast ritning o gladpack på min finaste depronskiva..detta moment va inte kul att få på den olustiga gladpacken som bara ville bli skrynklig..efter detta så la jag skivan på finbordet framför tv:n så nu ska jag se CSI samt limma lite bitar varenda kväll är det tänkt..har limmat två tvärslår på motorspanten denna kväll o nu ska jag sitta o njuta av denna otroliga sällsamma händelse resten av kvällen...

p.s börjar få en aningens förståelse för vilket arbete det ligger bakom ett stort scratsbygge o denna lilla cub ska väl va en enkel byggsats men för mig som är helt ny på detta så ser det mest rörigt ut ännu...nice to be a scratsman this unique day:thumbup:
                      Bifogade filer

Kommentar

• matbos
                        • jul 2008
                        • 1444

Du måste måla den blommig tänk vilken syn för Klavins, en blommig cub!!! Han kommer att få dom största utslag som finns.Ingen expo då inte:sarcastic:
                        /Matte
                        :captain:Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

Kommentar

• wesse
                          • maj 2007
                          • 5864

Ursprungligen postat av matbos
                          Du måste måla den blommig tänk vilken syn för Klavins, en blommig cub!!! Han kommer att få dom största utslag som finns.Ingen expo då inte:sarcastic:
                          har lite olika funderingar om detta en tanke är att limma in lite torkade eller plastblommor o sen klä den med transparent film..en annan fundering är ju o lacka skellettet svart o sen klä den med transparent film men det hinner nog bli lite funderingar på vägen o jag blir mest stolt över om jag fullföljer detta minibygge så det inte hamnar i en låda på vinden:banghead:

Kommentar

• wesse
                            • maj 2007
                            • 5864

har denna sällsamma dag limmat några tvärslåer på någon kroppssprygel eller va de nu är:banghead: limmade in kort på bygg-gudarna som ska ge mig styrka att genomföra detta
                            Bifogade filer

Kommentar

• oestling
                              • maj 2006
                              • 120

.
                              Senast redigerad av oestling; 2009-03-24, 20:56.
                              :bandit:

Kommentar

Arbetssätt...