27st ! de var värst :lollypop::lollypop:
Östling X-202 Light
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
jag satte 3mm halvrund i fram och 3mm platt i bakkant på vingarna. det håller dem styva och fina
och det sitter kvar där om man råkar flyga in i någon. man slipper limma fast ett plockepinn på modeller lixom
Har det motor så går det att få det att flyga
Frågan är bara hur braKommentar
-
En liten fråga?
Ska det vara 3x1 mm kolfiberlist.
På ritningen står det 0,5x3mm.
Det kanske blir för klent med en 0,5mm list?
/TomasEDo you remeber when sex was safe and flying was dangerous?Kommentar
-
3x1 eller 3x0,5 det gör ingen större skillnad. du kommer fortfarande ha 3mm i böjningsriktninge so to speak. så den kommer iaf att vara gansk styv att böjja. om du limmar fast den ordentligt på vingenHar det motor så går det att få det att flyga
Frågan är bara hur braKommentar
-
”Vir prudens non contra ventum mingit”Kommentar
-
Tyngdpunkten skall ligga ungefär mitt på rotkordan i centrumKommentar
-
Vingens bredd intill kroppenKommentar
-
Får börja med att tacka farbror Ö för denna i min korta flygerfarenhet fina flygetyg!
Om jag har förstått det rätt så får man den av tomten om man skickar han ett mail (östling)
Kan meddela att min nu har överlevt både närkontakt av McRegor, plus diverse övriga krockar med medmänniskor, korgbollskorgar och golv...
Den flyger fint trots mitt "pansarbygge" med en startvikt på 156 gr om jag minns rätt. Väger i dag säkert 10 gr ytterligare med all tejp och lim som jag har tillfogat..
Skulle vara kul att prova ett lättviktsbygge enligt ovan.....Det ordnar sig med blommor bara käringa dör....
-----------------------------------------------
MFK Skvadern Sundsvall.Kommentar
Kommentar