För första gången....

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Diesel
    • maj 2007
    • 352

Tjena Hanke.

Det är en hybrid. Mittsektionen av vingen är som om det hade varit plastvinge, men dom övriga 2 halvorna är trä. Lite udda men... tydligen så är dessa så.
    Är snart klar med vingen , kommer fler bilder då.

PS. hur går det på "blocket"...
    Motorer , motorer , motorer, Det är vad som gör livet värt att levas. !

Kommentar

• Diesel
      • maj 2007
      • 352

Jo , för övrigt så kommer jag att köra med en propeller som ge mig bra fart. Sen om jag kan eller ej att hovra den , det skiter jag i. Vill jag hovra då köper jag en heli. Så det är så.:icon_butt:

Kommentar

• Diesel
        • maj 2007
        • 352

Klart....... En förening mellan tyskar och amerikanare :sarcastic:

En STUsair
        Bifogade filer

Kommentar

• Diesel
          • maj 2007
          • 352

Bilder på bygget. Pågick till sent på natten.
          Bifogade filer

Kommentar

• Per P
            • jun 2007
            • 1285

Ser riktigt bra ut än så länge! Fortsätt så =)
            Våga vägra Powerbox!

Futaba T26SZ

Kommentar

• wesse
              • maj 2007
              • 5864

Ursprungligen postat av Diesel
              Bilder på bygget. Pågick till sent på natten.

måste fråga är det någon form av sexbelysning som syns i bakgrunden??

:love: Get high with hovering
              not drugs :love:

Kommentar

• Sigun
                • aug 2007
                • 3942

Ursprungligen postat av wesse
                :sarcastic::sarcastic::sarcastic::sarcastic: vad ska han svara på detta

/Martin

Kommentar

• Fru Diesel
                  • jan 2008
                  • 44

Ursprungligen postat av wesse

Det blir jag som svarar...
                  Jepp, det är det!! :man_in_love:
                  Det var ju inte meningen att den skulle komma med på bild!
                  (en saltkristall lampa)
                  Om jag stavar fel så är det någon som har bytt ut knapparna på mitt tangentbord!!

Kommentar

• Diesel
                    • maj 2007
                    • 352

Och nu till en fråga.
                    Hur gör ni för att inte bli så jäkla nervösa när ni skall ta upp ett nytt plan ? Var gång jag skall flyga mina större modeller (ME-n eller då tidigare F8F-en) så är man skakis som jag vet inte vad. Är det mindre maskiner i 40-46 storlek .... då .. Inga problen . Vilken som helst , bekommer mig inte över huvud taget.!:lollypop: Premierar dom flesta maskinerna i den storleken på våran fält. Men som sagt , större maskiner, då skiter man i byxan....:banghead:
                    Hur skall jag komma över detta ?
                    Tips på hur ni agerar innan premierning ?
                    Senast redigerad av Diesel; 2009-02-01, 22:22.

Kommentar

• LAB
                      • dec 2007
                      • 634

Ursprungligen postat av Diesel
                      Och nu till en fråga.
                      Hur gör ni för att inte bli så jäkla nervösa när ni skall ta upp ett nytt plan ? Var gång jag skall flyga mina större modeller (ME-n eller då tidigare F8F-en) så är man skakis som jag vet inte vad. Är det mindre maskiner i 40-46 storlek .... då .. Inga problen . Vilken som helst , bekommer mig inte över huvud taget.!:lollypop: Premierar dom flesta maskinerna i den storleken på våran fält. Men som sagt , större maskiner, då skiter man i byxan....:banghead:
                      Hur skall jag komma över detta ?
                      Tips på hur ni agerar innan premierning ?
                      Gå på toan innan:sarcastice flesta känner klumpen i magen inför premiären,det är något man får leva med.Ett bra tips som många riktigt osäkra gör är ju att låta nåta någon annan ta upp kärran:banghead:Men sådant larv håller vi inte på med eller hur.Nej ta med en duktig flygare o ha som bollplank,dom ser sådant man missar när hjärnan är blockerad.
                      Sur gubbjävel!
                      LasseB

Kommentar

• taygher
                        • jun 2006
                        • 735

Jag brukar försöka lugna mina nerver genom att dubbelkolla allt på modellen sådär 20-30 gånger. :rolleyes:

En premiär är alltid en premiär, ju större och dyrare kärra desto mer spännande är det..
                        En liten tröstande tanke kanske kan vara att det förhoppningsvis enbart är själva byggsatsen som går åt skogen vid eventuellt missöde.. (Mindre pengar slängda i sjön, typ)
                        Flyg lågt och fort!

Mvh, Lars Westin

Kommentar

• hakank
                          • maj 2006
                          • 1775

Ta nått litet först och elda på allt vad det går. Helst så nära krach som möjligt. Den känslan du får när planet överlevde försöker du behålla tills du dragit igång den stora. Det hjälper också till att mjuka upp motoriken en aning innan premiären.

Annars så kan du ju tänka på sex-lampan hemma :-)

/Håkan
                          "Allting beror på allting"

Kommentar

• qrt
                            • maj 2006
                            • 237

Hej Packo, jag låter Per_P flyga alla mina stora kärror och själv ligger jag med på dubbelkommando. Inte helt fel för att bespara sig fartränder i kalsingarna!!!
                            Cumprimentos

Kommentar

• Lelle
                              • aug 2007
                              • 1472

Hej Diesel.

Det finns nog egentligen inga genvägar för att slippa spakfrossa när du ska premiärflyga en ny modell. Jag tror nog att vi alla mer eller mindre är lite skakis när en ny modell ska upp, men är du en normalbegåvad flygare så brukar det gå över efter några varv.
                              Finns dessutom en modell av samma sort som din egen i din klubb och du vet att den flyger rent & bra så kan du nog vara lugn. Personligen har jag sett väldig få modeller som havererat vid premiären.

Känner du trots allt att du inte klarar av det så är det väl bra att kunna lämna över till någon annan som du litar på, precis som Kurt säger.
                              /Lelle

Kommentar

• Diesel
                                • maj 2007
                                • 352

Tack för alla svar och tips. Kruxet här är inte att jag inte klarar av kärran, utan att min förra Wulf som dog i våras på premiären satte sina spår DJUPT. Den dog pga motorn..... Det ena cylindern slocknade och en cylinder pallade inte att dra en död cylinder , proleller (18x8) och ett plan som vägde 6.5 kg. Då detta inträffade beffansig hela alltet på max 30 m höjd som resulterade i att den klippte, och med näsan före kom den i backen där motorn havererade, 5 servo blev skrot ,mottagare och kristall,och planet är begravd.
                                (ligger kvar på vinden som en påminnelse)
                                Med denna maskin så är det lite mera spännande . Den skall premieras med tändsystem, dumt i ett sådant maskin som har 0 flygförmåga utan motor, utöver det så skall jag samtidigt premiära min Sanwa 2.4, och planets vikt med tom tank ge mig en vingbelastning på ca 115-120 gram.
                                HUA.....
                                Vi provar.... så fort det ges väder till det.
                                Senast redigerad av Diesel; 2009-02-02, 09:58.

Kommentar

Arbetssätt...