Montering av Goldwing MX-2
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
haha.. ja det är lite synd om mig ibland.. tänkte köpa en JR först men dock en 35 mhz men tur de slapp jag alla klämmor och såntStackars Anders, Wesse och Torgny har lurat på stackarn och köpa en futaba radio.. Anders om du bara köpt en riktig radio från början så skulle du inte stått här med skägget i brevlådan.
En JR eller en Spektrum så hade problemt varit ur världen
The AR9100 DSM2 9-Channel PowerSafe Receiver from Spektrum, the leader in spread spectrum radio control.
/Martin
futaba 2,4 det är kärlek
men är väldigt nöjd med min futaba hit tills men vi får väll se fall det det funkar med 7,2v till mottagaren för annars köpe jag en hitec eller börjar spela fiol på fältet:musicus:
Kommentar
-
Kommentar
-
:love: Get high with hovering not drugs :love:Kommentar
-
Kommentar
-
har börjat prova dämparen i modellen. men tycker det känns tight och känns lite riskabelt när det bara är en plywood skiva mellan tanken och dämparen. men men det kanske inte är någon fara hur varm blir en canisterdämpare egentligen?
Mvh AndersKommentar
-
Kanske lite alutejp duger som värmeskydd emellan?
Du skrev att det här är din första bensinare, då har jag ett tips till dig och det är att limma in förstärkningar i motorboxen på utsatta ställen. Tex trekantslist i hårdträ som man kan limma fast med 30 min epoxi. Om motorspantet lossnar är det inte så kul.
Man kan också använda aluminiumvinklar att förstärka med.
Matsa...I hangaren:
TopFlite Giant Zero Saito R3-60cc * TopFlite Giant P51 Mustang DLE-55cc
* TopRC F4U Corsair Moki-S 180 "pågående bygge" * :crazy_pilot:Kommentar
-
Hej! Har du någon bild på instalationen?
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
[ATTACH]8594[/ATTACH]
Vart lite suddigt bild.. Kardborre banden som syns på bilden är dom som håller tanken på andra sidan den plywood skivan som är precis ovanför dämparen.. Hur ska jag fästa den? det är inget utrymme på höjden men massa på brädden..
Mvh Anders
Ja det där såg trångt ut! det blir ju en del värme från dämparen så man bör vara försiktig! Har du några kyl hål så luften kan strömma i genom?Kommentar
-
-
ja då ett stort under dämparen. men min tunnel värkar kortare en din för jag måste ta upp i motor kåpan för ut blås röret..
Mvh AndersKommentar

Kommentar