Tänkte starta en thread om byggandet på min nya F18 super hornet från eRC , modellen har samma storlek som Eurofightern , och använder även samma drivlina , dvs. en 90mm EDF , jag valde airframe only varianten, dvs. utan servon, motorn och fartreglage , men fläkten följde med, och även belysningen och el opererad infällbar landställ.
eRC F-18 super hornet
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
-
-
Efter man är nöjd med utseendet , då är det dags att tänka på elektroniken, och i det här fallet, så tänkte jag använda bättre servon än de man brukar få i arf varianten , jag valde Hitec HS81 för den styrbara utblåset och nos styrningen , för skev och höjdrodren vill jag använda Hitec HS85MG eftersom de är starkare och har metalldrev.
EDF och fartreglage blir det originalet från min eurofighter ( samma som följer med i arf varianten).Kommentar
-
jag köpte den på Esprit models i USA , och pyntade 200:- plus frakt , den distribueras av Hobby lobby i USAKommentar
-
-
Peter, jag vill att det ska bli vår så vi kan flyga rote!Tänkte starta en thread om byggandet på min nya F18 super hornet från eRC , modellen har samma storlek som Eurofightern , och använder även samma drivlina , dvs. en 90mm EDF , jag valde airframe only varianten, dvs. utan servon, motorn och fartreglage , men fläkten följde med, och även belysningen och el opererad infällbar landställ.
Senast redigerad av Kennerdahl; 2010-12-22, 22:57.mvh Kenny
Go big, fly fast, be awsome! :thumbup:
www.youtube.com/kennerdahl
www.vimeo.com/kennerdahl
Kommentar
-
mvh Kenny
Go big, fly fast, be awsome! :thumbup:
www.youtube.com/kennerdahl
www.vimeo.com/kennerdahl
Kommentar
-