Vilken sajt är bäst för köp av el-flyg?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • McRegor
    • maj 2006
    • 7942

Hej,
    På en sån billig kärra så finns det inga störe förtjänster att hämta. Föreslår Autopartner eftersom dom har fraktfritt - http://www.autopartner.se/multiplex-...198-c-563.aspx
    Är det Easyglider du menar eller kanske Easystar ?
    Hälsningar
    Roger

Kommentar

• Club_one
      • jul 2011
      • 15

Ursprungligen postat av AmRi
      Hej, om du är ute efter lite större modeller då är det oftast billigast att köpa det i sverige. Frakten är oftast superdyr från utlandet (förutom tyskland/östrike) och stora paket från utanför eu = tull, moms, exp.avgift plus 1-2v extra väntetid:sarcastic:
      Vilka butiker finns i Tyskland och Österike? Nån som kan rekommendera ett roligt flygplan (Eller heli) med Spektrum mottagare? Har ett Parkzone micro plan nu, men vill köpa en större snart. Och väntar på att min Spektrum DX6I och Phoenix ska komma nu. Men vill ha mer mer saker i luften

Kommentar

• frollan
        • maj 2011
        • 9

http://www.modellhobby.de men de är inte så biliga. en trojan från parkzone har jag gört ska vara roliga.http://www.der-schweighofer.at/artik...t?query=trojan från österike är det fri frakt.

Kommentar

• Club_one
          • jul 2011
          • 15

Ok, så mycket billigare blir det inte då. Var det planet jag hade funderat på också. Har micro modellen nu Men är lite svajjig.

Kommentar

• AmRi
            • jan 2009
            • 223

Ursprungligen postat av Club_one
            Vilka butiker finns i Tyskland och Österike? Nån som kan rekommendera ett roligt flygplan (Eller heli) med Spektrum mottagare? Har ett Parkzone micro plan nu, men vill köpa en större snart. Och väntar på att min Spektrum DX6I och Phoenix ska komma nu. Men vill ha mer mer saker i luften
            Själv köper jag inga ARF:er från utlandet men andra saker har jag köpt på Hobbyking i kina och Alshobbies m.fl. i england.
            Vet flera som köpt modeller från Lindinger i östrike eller Stauffenbiel i tyskland och betalat typ 20euro i frakt. Priserna är oftast som i sverige men ibland kan de rea ut utgående modeller.

Kommentar

• McRegor
              • maj 2006
              • 7942

Hej,
              Lindinger - http://www.lindinger.at/ - har fraktfritt på order över 90 Euro. Men även Autopartner i Sverige kör med fraktfritt och andra handlare i Sverige har max fraktkostnad på 40--50 kr vilket ju är närmast gratis när vi talar om ARF-modeller.
              Hälsningar
              Roger

Kommentar

• Club_one
                • jul 2011
                • 15

Vad kan ni säga om detta plan? http://www.autopartner.se/multiplex-...--p-13038.aspx
                Om jag har en DX6I sändare, vad behöver jag mer förutom flygplanet?

Kommentar

• freddan_6
                  • aug 2006
                  • 2655

Du behöver två servo, fartreglage, motor och batteri.
                  Lim och tålamod.
                  Det är inget nybörjarplan.
                  Tips om setup finns på http://www.svensktmodellflyg.se/forum1.asp?viewmode=1&msgid=255368&page=&CurrentMa inTopic=2&replypage=99
                  m.v.h. //Fredrik
                  fredrik

Kommentar

• zablar
                    • aug 2006
                    • 107

Lindinger har numera fraktfritt inom EU om man beställer för minst 90€, under det så är frakten 6€.

Oops... McRegor hade ju redan svarat på det

Kommentar

• Vezzlan
                      • aug 2011
                      • 4

Jag vill rekomendera Hobbtek !! =) fantastisk support, bra priser och det dom inte har går att fixa! Även stort utbud på HELT kompletta paket. Sen har vi autopartner och mft.nu också som båda också är riktigt bra =)

Kommentar

• jocke1963
                        • dec 2007
                        • 2709

Ursprungligen postat av Vezzlan
                        Jag vill rekomendera Hobbtek !! =) fantastisk support, bra priser och det dom inte har går att fixa!

???
                        ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Kommentar

• jocke1963
                          • dec 2007
                          • 2709

Inga kärror, men allt annat i elväg kan man köpa billigt och fraktfritt här: www.rctimer.com
                          Mest till små/medelstora kärror, det jag beställt har funkat utan några anmärkningar.
                          ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Kommentar

• Tobbepostis
                            • mar 2011
                            • 353

Tyvärr har MFT.nu lagt ner butiken i Spånga,men finns kvar som internet butik
                            Tobbe:concern:

Kommentar

• Vezzlan
                              • aug 2011
                              • 4

Ursprungligen postat av jocke1963
                              Läste inlägget men känner inte igen mig alls :/ tyckte deras kundkontakt var riktigt bra, men man kan ju ha haft tur hittills
                              Kommer beställa nästa kärra av dom iaf, är ju bra så länge det funkar :]

Kommentar

• Phonta
                                • sep 2011
                                • 97

MFT är riktigt bra , har handlat hos Roffe inne i Stockholm under många år tidigare, nu skall han ju tyvärr lägga ner .

beställt en del från HobbyKing , grymt bra priser , det mesta smiter ju undan tullen . beställde för några dar sen en stor ELmodell av en P 51 mustang, skall bli kul att provflyga .

Kommentar

Arbetssätt...