Stora Skala kärror i foam

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Phonta
    • sep 2011
    • 97

Frågan är hur man trackar denna , skall man köra det trackingnumret man fick hos HK, i så fall så har den inte kommit till sverige ännu

Kommentar

• Mr J
      • maj 2006
      • 4130

Om du har ett trackingnummer som slutar med HK så kan du spåra det via Hong Kong Post http://app3.hongkongpost.com/CGI/mt/enquiry.jsp

Om du har ett trackingnummer som slutar med SG så har du antagligen beställt batterier, Hobby King har problem med att deras lokala post inte vill hantera paket med LiPo batterier, så dessa skickas först till Singapore, och sen därifrån till adressaten, detta kan tyvärr ta 4-5 dagar extra.
      Singapore Post paket spårar du här http://www.speedpost.com.sg/TrackAndTrace.asp

Bägge varianterna går fint att spåra på Svenska postens website, men inte förrän paketet har nått Sverige.
      /\/\vh // /\/\r J.

Kommentar

• Phonta
        • sep 2011
        • 97

Tack Mr J

Kommentar

• Phonta
          • sep 2011
          • 97

Nu ligger det ett par paket på posten , för distribution till adressat , skall komma ut senast i morgon tisdag.
          ganska snabbt ..... En fråga om detta med foammodeller , finns det någon behandling tillex klarlack för att erhålla en bättre yta , framförallt en mer tålig yta

Kommentar

• Smajly
            • maj 2007
            • 364

Hur menar du med tåligare yta?

Den är helt okej som den är nu vad gäller färg.
            Klarlack gör inte den mycket hårdare om det är det du vill.. då tillför du bara mer vikt.
            Airbrushar du nått på den kan det vara fördel att lägga ett tunnt lager lack iallfall.. bara "duschar" på väldigt lite.
            Märken i foamet får du även om du klarlackar. Risken är kanske lacksläpp om du ska lägga så pass mycket att du får en hårdare yta eftersom foamet är flexibelt.
            Den ska ju vara i luften väl inte ståendes och se snygg ut.
            Som med alla foam modeller så får man räkna med ett litet märke här o där..

Skulle gjort premiären i helgen med min var det tänkt men vi var ute och hangflög istället. Jag vill ha lite lugnare väder på premiär turen.
            Senast redigerad av Smajly; 2011-09-12, 10:46.

Kommentar

• Phonta
              • sep 2011
              • 97

Ok, jo självklart så blir det ju mer vikt , vilket är av ondo. Köpte en ME 109 hos Roffes i helgen en Kyoschomodell, inte så stor och utan hjul, men riktigt fint detaljerad, satte i en "orange" mottagare till min DX8 , fungerar bara bra .
              Bra klipp i den lilla motorn.

vad väljer jag för klarlack för att bar ducsha något över ev. airbrusch , tänkte köra lite sot runt maskin samt runt autokanonerna ....................

Kommentar

• Smajly
                • maj 2007
                • 364

Det finns någon form av klarlack i airbrushform.. i likadana förpackningar som färgerna.. I alla fall av sorten jag använder mest, faskolor och createx.
                Tror dom kallar det för sealer eller nått liknande.
                Vill man göra det enklare så knallar man in på biltema, mekonomen, macken eller hobbybutiken och köper en helt vanligt klarlack på sprayburk (som man brukar ha till småfix på bilar).
                Man bör dock testa på en yta som inte syns för att se att materialet tåler den klarlacken och inte "smälter". Dom depron jag gjort så på har alla tålt det iallafall.

Kommentar

• Phonta
                  • sep 2011
                  • 97

hej igen , bra tips att testa biltemas grejor . Fick "kärran" igår ,den var väl nästan som jag hoppats på . Lite fixande här och var så skall jag nog bli nöjd, tänkte köpa mig en billig airbrusch för att "pynta" lite lrunt kanoner samt lite oljespill mm.

Bra tips på vilket fabrikat som är prisvärt ................

MVH Phonta

Kommentar

• jocke1963
                    • dec 2007
                    • 2709

Jag har en sånhär, http://biltema.se/sv/Verktyg/Trycklu...sh-fargspruta/
                    som drivs med min vanliga hobbykompressor i garaget, skruvar ner trycket till 2-3 bar. Funkar finfint.
                    Samma? spruta finns på Jula nån hundring billigare. http://www.jula.se/airbrushspruta-for-proffs-082004
                    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Kommentar

• Phonta
                      • sep 2011
                      • 97

Kanontips !!

Stort tack grabbar , fick för övrigt hem min maskin för totalt 1470 , slapp ifrån tullen

Kommentar

• Jode
                        • sep 2008
                        • 290

Som "kvitto" räcker att man vidarebefodrar (via mail) PayPal mailet man får när man betalat.:stupido2:

Då släpper de oftast vidare paketet samma dag.

Ursprungligen postat av Smajly
                        Dyker den upp i trackingen och säger att den är under behandling hos tullen och ligger där mer än ett dygn så maila dom en kopia på ditt "kvitto" du fick när du betalade, då brukar dom släppa iväg paketet inom nån timme.
                        Annars ska dom kolla och sen ha kaffe-rast, fika-rast, middags-rast och sen semester och sen har dom annat o göra innan dom skickar iväg det. Och dom är så gammalmodiga så har dom anledning att vilja be dig om ett kvitto så varken ringer eller mailar dom... dom skickar vanliga kuvert!!
                        Senast redigerad av Jode; 2011-09-13, 12:08.

Kommentar

• Phonta
                          • sep 2011
                          • 97

Hmmm. vad jag vet så finns det dom som åker på både moms och tull, allt baserat på pris av produkt samt även frakten ....
                          kanske jag är felunderättad

Kommentar

• Smajly
                            • maj 2007
                            • 364

Ursprungligen postat av jocke1963
                            Jag har en sånhär, http://biltema.se/sv/Verktyg/Trycklu...sh-fargspruta/
                            som drivs med min vanliga hobbykompressor i garaget, skruvar ner trycket till 2-3 bar. Funkar finfint.
                            Samma? spruta finns på Jula nån hundring billigare. http://www.jula.se/airbrushspruta-for-proffs-082004
                            Den har jag också och använder mest av alla mina sprutor. Den är så billig att man inte behöver vara särskilt rädd om den och den funkar utmärkt till sånna här snabba jobb.

Ursprungligen postat av Phonta
                            Hmmm. vad jag vet så finns det dom som åker på både moms och tull, allt baserat på pris av produkt samt även frakten ....
                            kanske jag är felunderättad
                            Stämmer bra.. Det är fler och fler som åker på tull när dom handlar från HK.

Kommentar

• Silverfisk
                              • dec 2010
                              • 55

Och vad har du för belägg för det påståendet att fler och fler skulle drabbas av moms & tull? Förutom att det hände min kompis och hans farsa osv

/Nyfiken SilverF

ps Dessutom, mig veterligen är det inte tull på hobbyprylar...

Kommentar

• radioactive
                                • aug 2011
                                • 473

ö
                                Jag vet inte om det är sant rent generellt, men för egen del så har jag handlat utomlands i en herrans massa år och jag har inte märkt någon förändring att man får momsa o tulla oftare nu än då. Även om jag hela tiden har prylar som anländer från Asien så tullas det ungefär lika ofta som solförmörkelser, men då handlar jag för det mesta prylar som går ner i en jiffypåse. Priset har ingen betydelse.

Möjligen kan HK drabbas oftare eftersom deras försändelser är sk. "signed for" eller vad det nu heter. Jag har handlat där en handfull gånger och åkt på tull o moms 1 gång.

Lasse
                                Senast redigerad av radioactive; 2011-09-14, 09:54.
                                ----------------------------------------------------------------------------------------------
                                Team Radioactives
                                http://www.radioactives.se/rc

Kommentar

Arbetssätt...