Tips på modell

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Baua
    • nov 2009
    • 856

Hej!
    Köp något begagnat och färdigbyggt.
    Kanske hittar du något här http://www.svensktmodellflyg.se/koposalj.asp?viewmode=0

Hils
    Magnus

Kommentar

• immo
      • sep 2011
      • 77

Kan iofs förstå hennes reaktion när jag köper "leksaker" när vi är i färd med att bygga ut huset för nästan 1milj ... men men ilskan la sig rätt fort ändå =)

Kommentar

• Kennerdahl
        • dec 2010
        • 468

Ursprungligen postat av immo
        Kan iofs förstå hennes reaktion när jag köper "leksaker" när vi är i färd med att bygga ut huset för nästan 1milj ... men men ilskan la sig rätt fort ändå =)
        Jag förstår iofs hennes reaktion när du kommer hem med något från Teknikmagasinet!

Kommentar

• mickmick

• aug 2011
          • 172

Ursprungligen postat av immo
          Häng en kamera på "leksaken", flyg runt huset, ta några bilder eller spela in en video, fånga tjejen/frugan på bild och hon blir säkert överlycklig med resultatet när hon ser att "leksaken" funkar.......

Kommentar

• immo
            • sep 2011
            • 77

Det är ett alternativ, men ska åka tillbaka med "leksaken" imorn,får se va dom säger

Ursprungligen postat av mickmick
            Häng en kamera på "leksaken", flyg runt huset, ta några bilder eller spela in en video, fånga tjejen/frugan på bild och hon blir säkert överlycklig med resultatet när hon ser att "leksaken" funkar.......

Kommentar

• immo
              • sep 2011
              • 77

Blev ett Arttech Wingdragon plan istället, vågar knappat säga det här inne, när ni själva sitter med värre maskiner än så
              men men, blir nog ett lagomt plan att leka å lära sig på, sen till våren får jag uppgradera mig till nått roligare plan.

Kommentar

• bem

• apr 2009
                • 1643

Hej,

Det blir nog ett bra plan att prova på med. Skriv gärna några rader hur det går framöver när du skall flyga. Roligt att höra hur det går.

/Bo

Kommentar

• Kennerdahl
                  • dec 2010
                  • 468

Fick du bara byterrätt?

Kommentar

• immo
                    • sep 2011
                    • 77

Ja först så skulle den in på verkstan, fast det satte jag mig emot, och fick lov att visa dom i butiken hur helikoptern flög, då gick dom med på att ta tillbaka den, fast då mot ett tillgodokvitto, så jag tog det dära planet istället ... finns inte så mycke annat å köpa där

Ursprungligen postat av Kennerdahl
                    Fick du bara byterrätt?

Kommentar

• immo
                      • sep 2011
                      • 77

Absolut, skriver direkt när jag startar å crashat

Fick ju med FMS, fast det får jag inte att fungera på nått märkligt sätt, är ingen usb, utan endast 3.5mm plugg i båda ändorna. en i dosan och den andra i mic-ingången, fast får ingen reaktion alls i FMS synd nog :/

Ursprungligen postat av bem
                      Hej,

Det blir nog ett bra plan att prova på med. Skriv gärna några rader hur det går framöver när du skall flyga. Roligt att höra hur det går.

/Bo

Kommentar

• bem

• apr 2009
                        • 1643

Hej,
                        Du kan botanisera lite bland FMS forum kanske du kan snappa upp nåt varför du inte får igång FMS på din dator (har du Windows 7?)

http://n.ethz.ch/~mmoeller/fms/forum/index.php

/Bo

Kommentar

• immo
                          • sep 2011
                          • 77

Har kikat lite på den sidan utan att hitta nått bra svar faktiskt, men ska kika lite mer ikväll.

Jag kör windows vista, tar man upp audio recorden å slår igång radion får man ju signal att han hör nånting, men som sagt ingen reaktion alls i FMS :/ å det är ju lite synd, vore bra att fått träna lite innan.

Ursprungligen postat av bem
                          Hej,
                          Du kan botanisera lite bland FMS forum kanske du kan snappa upp nåt varför du inte får igång FMS på din dator (har du Windows 7?)

http://n.ethz.ch/~mmoeller/fms/forum/index.php

/Bo

Kommentar

• radioactive
                            • aug 2011
                            • 473

Du måste ha en usb-kontakt mellan radion och datorn. En audiosladd kan ju inte kommunicera med usb/programmet. Kan förmodligen vara så att din radio inte stödjer usb. I så fall får du köpa en Esky usb-kontroll...

Var försiktig så att du inet kör in felaktiga signaler i ljudporten/micken så att friterar den... vore ju synd. Kostar mer än en Esky (185:-).

Lasse

Kommentar

• immo
                              • sep 2011
                              • 77

Halloj.

Med planet följde den kabeln med och FMS simulatorn. Står att man ska kunna använda den kabeln iaf, som en anal joystick.
                              Det ska gå, skam den som ger sig

Ursprungligen postat av radioactive
                              Du måste ha en usb-kontakt mellan radion och datorn. En audiosladd kan ju inte kommunicera med usb/programmet. Kan förmodligen vara så att din radio inte stödjer usb. I så fall får du köpa en Esky usb-kontroll...

Var försiktig så att du inet kör in felaktiga signaler i ljudporten/micken så att friterar den... vore ju synd. Kostar mer än en Esky (185:-).

Lasse

Kommentar

• Mr J
                                • maj 2006
                                • 4130

Det funkar att köra via ljudkortet, om du har tur, och ett helsikes tålamod.
                                Det är otroligt känsligt med signalnivåerna. Har för mig att man behövde någon speciell fil för att göra det också.
                                Jag labbade med det för en massa år sen och det var knappast värt besväret.
                                Det fungerade helt enkelt för dåligt.

Om du tvunget vill köra FMS så köp en USB sändare, eller en USB kabel som passar din radio.

Men ännu hellre köp en bätre simulator, Phoenix är inte så dyr och oändligt mycket bättre än FMS.
                                Senast redigerad av Mr J; 2011-10-09, 22:11.

Kommentar

Arbetssätt...