Tips på modell
Kollaps
X
-
Jo, men jag antog att immo har någon sändare till sin Wingdragon...
Phoenix fungerar med dessa sändare:
• All JR MC/MX (no adaptor required) - ** MC-series requires "DSC Interface" Accessory **
• Spektrum DX6 / DX6i / DX7 / DX8 / DSX9 / DSX10 (no adaptor required) - ** NOT new DX7 Special Edition "SE" version **
• Spektrum DX5e older-style with SIDE training port ("DX5e adaptor" required)
• Spektrum DX5e new-style with REAR training port (no adaptor required)
• All Futaba ("Futaba/Hitec round" or "Futaba square" adaptor required)
• Futaba FX-18 with 2.5mm stereo training port ("Futaba FX-18" adaptor required)
• Hitec Aurora (no adaptor required)
• All Hitec except "Aurora" ("Futaba/Hitec adaptor" required - "Aurora" requires no adaptor)
• All Multiplex ("Multiplex" adaptor required)
• All Sanwa RD and RDS series ("Sanwa adaptor" required)
• E-sky ETB41 2.4 ghz (no adaptor required)
• Other E-sky ("Mini-DIN adaptor" required)
• Co-Pilot ("Mini-DIN adaptor" required)
• Blade CX, CX-2, CX-3, CP, CP+, CP Pro, CP Pro 2 and Blade SR (no adaptor required)
• Parkzone Transmitters with training jack ("DX5e adaptor" required)
• Art-tech 100B (no adaptor required)
• Art-tech 100C ("Art-tech 100C adaptor" required)
• Walkera 2401, 2601 (Using "MINI-DIN adaptor" supplied with transmitter)
• Walkera 2402, 2602 ("Walkera 2801 adaptor" required)
• Walkera 2801 ("Walkera 2801 adaptor" required)
Please note that the following transmitters are not supported:
• USB controller devices and joysticks
• Spektrum DX7 "SE" version (This radio has no training output for R/C simulators)
• Hobbyzone transmitters and any transmitter included with ParkZone or E-Flite Ultra Micro products
• All Walkera except 2401, 2601, 2402, 2602 and 2801 (see above)
• Any other transmitter without a compatible training port
Kommentar
-
-
Då borde phoenix fungera med den som följde med planet. Det är en E-sky 2.4ghz radio iaf
Jo, men jag antog att immo har någon sändare till sin Wingdragon...
Phoenix fungerar med dessa sändare:
• All JR MC/MX (no adaptor required) - ** MC-series requires "DSC Interface" Accessory **
• Spektrum DX6 / DX6i / DX7 / DX8 / DSX9 / DSX10 (no adaptor required) - ** NOT new DX7 Special Edition "SE" version **
• Spektrum DX5e older-style with SIDE training port ("DX5e adaptor" required)
• Spektrum DX5e new-style with REAR training port (no adaptor required)
• All Futaba ("Futaba/Hitec round" or "Futaba square" adaptor required)
• Futaba FX-18 with 2.5mm stereo training port ("Futaba FX-18" adaptor required)
• Hitec Aurora (no adaptor required)
• All Hitec except "Aurora" ("Futaba/Hitec adaptor" required - "Aurora" requires no adaptor)
• All Multiplex ("Multiplex" adaptor required)
• All Sanwa RD and RDS series ("Sanwa adaptor" required)
• E-sky ETB41 2.4 ghz (no adaptor required)
• Other E-sky ("Mini-DIN adaptor" required)
• Co-Pilot ("Mini-DIN adaptor" required)
• Blade CX, CX-2, CX-3, CP, CP+, CP Pro, CP Pro 2 and Blade SR (no adaptor required)
• Parkzone Transmitters with training jack ("DX5e adaptor" required)
• Art-tech 100B (no adaptor required)
• Art-tech 100C ("Art-tech 100C adaptor" required)
• Walkera 2401, 2601 (Using "MINI-DIN adaptor" supplied with transmitter)
• Walkera 2402, 2602 ("Walkera 2801 adaptor" required)
• Walkera 2801 ("Walkera 2801 adaptor" required)
Please note that the following transmitters are not supported:
• USB controller devices and joysticks
• Spektrum DX7 "SE" version (This radio has no training output for R/C simulators)
• Hobbyzone transmitters and any transmitter included with ParkZone or E-Flite Ultra Micro products
• All Walkera except 2401, 2601, 2402, 2602 and 2801 (see above)
• Any other transmitter without a compatible training port
Kommentar
-
Det gör den förmodligen, vad det hänger på är om du har ett Lärar/Elev uttag på din sändare.
Tydligen har E-sky använt olika uttag.
Phoenixkabeln har en rund 3,5 mm stereoplugg, ungefär som till hörlurarna till en freestyle.
Om din E-skysändare har ett fyrkantigt uttag behövs en adapter.
Kika här för att se hur Phoenix ser ut, det är STOR skillnad mot FMS.
http://www.phoenix-simv3.com/default.aspKommentar
-
Flygplan? Ryktena på forumet sa att du hade införskaffat dig en helikopter, eller har jag fått det om bakfoten?
Är själv en färsking inom RC-flygande men köpte en Multiplex Funcopter v2 RR idag så jag tänkte ge det ett försök. Kanske koppla ihop och flyga lite, bor i Stockholmsområdet.
Kommentar
-
Immo fick bytesrätt på Teknikmagasinet, läs från första inlägget.Flygplan? Ryktena på forumet sa att du hade införskaffat dig en helikopter, eller har jag fått det om bakfoten?
Är själv en färsking inom RC-flygande men köpte en Multiplex Funcopter v2 RR idag så jag tänkte ge det ett försök. Kanske koppla ihop och flyga lite, bor i Stockholmsområdet.
Kommentar
-
Det stämmer, skulle ha ett plan ifrån första början, men så tänkte jag i min dumhet att jag kan sitta å mysköra helikoptern hemma i soffan, ack så fel jag hade =)
Det var nått konstigt fel på den också, den backade kraftigt när jag drog på gasen å allt resulterade i en chrasch.
Fick byta in Helikoptern med lite tjafs eftersom garantin inte gäller vid chrascher.
Tog ett Art-Tech Wingdragon ifrån Teknikmagasinet istället, Monterade ihop allt för några dagar sen.
Testade FMS i 30min, Och jag å grabben gick upp på åkern idag, försökte starta ifrån backen som misslyckades.
Men när jag Kastade upp planet så kom jag iväg, och riktigt överraskad blev jag va bra det faktiskt flyger,
Gled runt där uppe i det blå och landade utan problem.
Så som ett första flygplan att träna på så är nog det här helt perfekt, går bra i luften och man kan glidflyga lite när man vill.
Jag är jäkligt nöjd efter första turen iaf, å då har jag aldrig i hela mitt liv flugit ett radiostyrt plan, men jag körde utan problem och landade utan problem.
Så jag är nöjd, ungarna är nöjda, men inte frun
Kommentar
-
Låter kanon, då ska jag blicka mot Phoenix simulatorn lite, så kan jag leka med mitt wingdragon + köra simulatorn tills nästa vår då man får köpa sig en värre maskin
Kommentar

Kommentar