Tips på BF 109 och J-35 ?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • henke2
    • mar 2011
    • 3188

Ursprungligen postat av Evert
    Attan, denna är jag så sjuuuuukt sugen på oxå. Gillar ju snabba kvicka flygningar och denna verkar ju vara något i hästväg. Kan man ringa upp dem och bara be dem lägga med allt som behövs, för att få upp den i luften. Har ju bara haft RTF-kärror tidigare. Tillhör den bortskämda generationen. Åtminstonne när det gäller RC. :-)

Och priset är ju dessutom busbra.
    absolut, bara att ringa dem och kolla läget :-) Min vägde strax över 400gram och hade en dragkraft på 560gram med 3cells acke så det knuffade på ganska bra :-)
    Superhero

Kommentar

• Per P
      • jun 2007
      • 1285

Ang ESM i Thailand så vet jag inte, men med fyrtaktare och moderna oljor så får du inte så mycket klet på modellen, och det som bli är lätt att torka bort. till just ME-109 så är den perfekt med en 120-fyrtakt. bensinare skulle jag inte sätta i, för det låter fel och kommer sticka ut ur motorkåpan för mycket (inte snyggt)
      Våga vägra Powerbox!

Futaba T26SZ

Kommentar

• bem

• apr 2009
        • 1643

Eller så sätter du i elmotor i BF 109 och ett sound system för realistiskt motorljud:

Fler exempel:
        Benedini Sound system

ME 109 ljud demo:

P-51 Mustang:

J3 CUB:

/Bo
        Senast redigerad av bem; 2011-10-07, 12:17.

Kommentar

• Per P
          • jun 2007
          • 1285

Elmotor kan man ha i modeller upp till .40-storlek.... sen är det en smula fult att sno motorn ur dammsugaren eller elvispen för att ha i ett flygplan.... då ska det ryka! :lollypop::sarcastic:
          Våga vägra Powerbox!

Futaba T26SZ

Kommentar

Arbetssätt...