Dubbla borstlösa?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr J
    • maj 2006
    • 4130

Du kan Y-kabla in fyra (eller flera) fartreglage utan problem.
    Men om fartreglagen har BEC-funktion så brukar man pilla ur pluskabeln ur servokontakten på alla utom ett reglage, det är lätt att göra, där finns en liten plasttunga som håller stiftet på plats, det är bara lyfta den lite försiktigt med ett knivblad eller nåt annat tunnt föremål, sen är det bara att dra lite försiktigt i den röda kabeln så glider hylsan ur plasthöljet.
    På så sätt kan du enkelt återställa reglaget om du skulle vilja använda det i ett annat plan senare.
    Sätt gärna lite krympslang över den "nakna" hylsan så riskerar du ingen kortslutning.

Kommentar

• lekman
      • okt 2008
      • 330

OK.
      Tack för svar. ska bli kul att testa detta. Gäller nu att begripa lite vilket vartal per volt jag ska välja till mina propellrar. tänker ju oxå testa med motroterande trebladigt. Förmodar att jag får offra ett par propelleradaptrar o limma o köra låsvätska i gängorna, annars skulle jag ju behöva hitta vänstergängade såna!
      /Lars

Kommentar

• McRegor
        • maj 2006
        • 7943

...och istället för att pilla i kontakten på reglaget så kan man sätta en kort förlängningskabel mellan reglaget och mottagaren och "klippa bort" den (oftast röda) plusledaren - då slipper man riskera att bryta av plasttungan i kontakten på reglaget.
        Hälsningar
        Roger

Kommentar

Arbetssätt...