PNP plan

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Brandt
    • apr 2012
    • 28

Jo jag youtubade lite på planet och såg då att dom körde
    när det var blåsigt, därför jag tog med den som ett liten bonus.
    Surt och ha en radio men inget plan.

Men men, nu ska vi tydligen till Ikea och då hoppar jag av i Hökensås och
    fiskar i några dagar. Sista veckan som pappaledig!! Så har det förhoppningsvis
    Kommit ett paket när jag har kommit hem.

Mvh

Kommentar

• peter_e
      • apr 2012
      • 20

Funderar på att köpa en sådan där kärra att mysflyga lite med Har för närvarande en parkzone cub men jag tycker att den där kärran ser lite rejälare ut!

Kommentar

• jocke1963
        • dec 2007
        • 2709

Ursprungligen postat av henke2
        Där har du faktiskt fel. Med AS3X är Carbon CUB väldigt stabil även i hårdare väder. Kör själv en GeeBee och det är inga som helst problem att flyga när det blåser bra. Vind är alltid vind men AS3X gör att den flyger som en 2meters kärra.
        Aha! Där fick jag för att jag bara tittade på bilderna o specen längre ner på sidan, missade att det var en AS3X-kärra...
        Har ju själv en Kyosho Minium Citabria, typ samma size, den är INTE kul så fort det blåser mer än 0.1 m/s..

Jo, själv lite sugen på en sån AS3X-kärra, men Beasten istället.
        ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Kommentar

• henke2
          • mar 2011
          • 3188

Ursprungligen postat av jocke1963
          Aha! Där fick jag för att jag bara tittade på bilderna o specen längre ner på sidan, missade att det var en AS3X-kärra...
          Har ju själv en Kyosho Minium Citabria, typ samma size, den är INTE kul så fort det blåser mer än 0.1 m/s..

Jo, själv lite sugen på en sån AS3X-kärra, men Beasten istället.
          Klurar på en Beast också
          Superhero

Kommentar

• jocke1963
            • dec 2007
            • 2709

Ursprungligen postat av henke2
            Klurar på en Beast också
            Går det kanske att klämma in en Kolibri i en sån månntro..? :sarcastic:

Kommentar

• Brandt
              • apr 2012
              • 28

Hemma från hökensås nu fast inget paket, radion va slut fick jag ett mail om på ikea.. suck!
              Men den kom in i lager igår och dom skicka den igår oxå, lämna östersund på eftermiddagen så nu
              står den säkert på ett sunkigt dhl släp i stockholm! Har jag tur så kommer den till Tibro under fredagen. så
              troligtvis så kommer jag få paketet på måndag., men ska se vad jag kan göra när det gäller att lösa det från dhl
              med engång!!

Men sen tar det väl ett bra tag innan jag bara får igång radion! hm

Men men, nu hoppas vi på att norge slår ut ryssarna.. canada är ju redan väck!

Mvh

Kommentar

• jocke1963
                • dec 2007
                • 2709

Ursprungligen postat av Brandt
                Men sen tar det väl ett bra tag innan jag bara får igång radion! hm
                Hur menar du nu, att programmera den?
                Bara att fråga här om du inte fattar manualen, som tyvärr inte finns på svenska.

Kommentar

• henke2
                  • mar 2011
                  • 3188

Går det kanske att klämma in en Kolibri i en sån månntro..? :sarcastic:
                  Det går säkert

Flög Beast i går kväll och den funkar också fint, dock väldigt rapp på rodren. GeeBee är betydligt mera harmonisk, men den går inte att hovra med tyvärr.
                  Superhero

Kommentar

• henke2
                    • mar 2011
                    • 3188

Like lovers do

Superhero

Kommentar

• jocke1963
                      • dec 2007
                      • 2709

Vilka små gullegrisar!
                      Förresten, finns det filer på Spektrumsidan att ladda ner till DX8:an till dessa kärror..?

Kommentar

• henke2
                        • mar 2011
                        • 3188

Vilka små gullegrisar!
                        Förresten, finns det filer på Spektrumsidan att ladda ner till DX8:an till dessa kärror..?
                        Det finns inte, men man behöver liksom bara binda kärran och flyga, ingen programmering behövs till en början. Dock brukar jag alltid göra att par olika hi/low rates ut i fall att...
                        Superhero

Kommentar

• McRegor
                          • maj 2006
                          • 7942

Hej Henke,
                          För lite lagom söndagsflyg/busflyg - är det GeeBee eller Beast man skall välja ? Inget behov av 3D-flyg med denna kärra. Har du testat den Cub som också finns - den verkar ju lite större vilket inte känns som nån större nackdel...
                          //Roger

Kommentar

• henke2
                            • mar 2011
                            • 3188

Ursprungligen postat av McRegor
                            Hej Henke,
                            För lite lagom söndagsflyg/busflyg - är det GeeBee eller Beast man skall välja ? Inget behov av 3D-flyg med denna kärra. Har du testat den Cub som också finns - den verkar ju lite större vilket inte känns som nån större nackdel...
                            //Roger

Jag gillar Geebeen bäst, riktigt harmonisk och fixar riktigt fin flygning också. Sidrodret räcker för knivegg åt bägge hållen och man kan alltså göra 4-punktare eller långsamrollar riktigt snyggt. Bra träning trots formatet alltså.

Det man märker är att den behöver en hel del yta för att komma till sin rätt.

Mitt originalbatteri på 200mAh var dock kass, går i 57mAh som mest, så en JST-hona och ett par hyperion 240mAh ackar rekomenderas också vid beställning. ger ca 6min flygtid
                            Superhero

Kommentar

• McRegor
                              • maj 2006
                              • 7942

Hej Henke,
                              Tack för ditt svar. Ingen av er som testat Cuben ?
                              Annars kanske det får bli en GeeBee - den är ju rätt charmig också...
                              Hälsningar
                              Roger

Kommentar

• henke2
                                • mar 2011
                                • 3188

Cuben fyller säkert sin funktion också, men jag tror inte den flyger lika kul som Geebeen gör. Det slutar säkert med att man har både Cub och seglaren också
                                Superhero

Kommentar

Arbetssätt...