PNP plan

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Brandt
    • apr 2012
    • 28

Höjden av lycka: kompisen på dhl skickar att fraktsedeln har kommit på mitt paket! Gött
    Efter 10 sekunder kommer det ett nytt sms: Men paketet har försvunnit någonstans!

Haha, 1-0 till dhl

Mvh

Kommentar

• Brandt
      • apr 2012
      • 28

Nu så, nu har jag varit i luften!! efter att ha suttit med spektrumen i näven i några dagar så satt jag
      å slö surfade här på sidan och kom in på skånehobby och dagen efter så hade jag en dynam ez hawk hemma,

Stress meka ihop den när lilleman sprang in i andra rummet, resulterade i att det släppte lite skruv här och var när jag
      flög. men när allt var fast skruvat och fast limmat efter krascherna då allt sluta funka så fick jag pli på planet. landa där jag ville och flög dit jag ville!! så nu ska alla batterier laddas och ölen kylas igen så ska vi upp i luften igen imorgon, och redan nu så sitter jag och funderar på vilken plan jag ska beställa som nummer två..

Men tyvärr så är man nog fast i detta träsk nu!

Kommentar

• jocke1963
        • dec 2007
        • 2709

Ursprungligen postat av Brandt
        Men tyvärr så är man nog fast i detta träsk nu!
        Grattis!

Kommentar

• Brandt
          • apr 2012
          • 28

Går det ställa på utslagen i radion på något sätt? Planet känndes som det var
          10m mellan vingarna.

Kommentar

• jocke1963
            • dec 2007
            • 2709

Antar att du menar att det är långsamt i respons på roder? Och jo, det går att ställa upp utslagen i DX6i:n.

Det går även att göra mekaniskt genom att flytta ut stötstången i yttre hålen på servoarmen resp inre hålen på roderhornen. Tvärtom om du tycker du har för stora utslag.

Kommentar

• McRegor
              • maj 2006
              • 7943

Kolla bara så att rodren går lätt med större utslag så inte servona står och "stångar" för det är inte så bra. Denna typ av kärror brukar inte ha riktiga gångjärn vilket kan begränsa roderutslagen.
              //Roger

Kommentar

• freddan_6
                • aug 2006
                • 2655

Gå in i DX6i-sändarens menyer under travel adjustment. På skärmen dyker några mindre pilar upp. Dessa kan du påverka riktning på genom att röra respektive spak. Det finns alltså ett travel adjust för vänster och ett för höger, ett för dyk och ett för höjd, och så vidare. Jag har för mig att 125% är max på spektrum, och att det står i 100% om man inte ändrat.
                Sen kan du ha dual rates i dual rates/expo menyn. På så sett kan du behålla dina gamla utslag med en spak åt ena hållet och höja utslagen med spaken åt andra hållet. Detta kan vara bra för känsliga kärror eller om du inte är van att dra små utslag.

Kommentar

• Brandt
                  • apr 2012
                  • 28

Ja jag vill att den ska svänga snabbare ja.

Men tjusigt, ska kika på vad jag kan göra med inställningarna sen,
                  Blir en dag i flygets tecken idag. Flygfältet ska fixas och klubbstugan skall
                  iordningställas! Vart får man tag i en såndär strut som man ser vindriktning med?

Mvh

Kommentar

• Brandt
                    • apr 2012
                    • 28

såg ett klipp på tuben om en som kapade vingarna på sin hawk, kan det va en ide om några flygningar?
                    Har inte testat den sen jag pilla på radion nyss men ändrar den inte karaktär mycket så ska jag nog testa och
                    kapa lite vingar.

Kommentar

• McRegor
                      • maj 2006
                      • 7943

Om du svänger med sidroder så kan du ju testa att förstora sidrodret - det är nog en bättre lösning än att kapa vingen.
                      //Roger

Kommentar

• henke2
                        • mar 2011
                        • 3188

Ursprungligen postat av Brandt
                        Ja jag vill att den ska svänga snabbare ja.

Mvh
                        Använd både skev och sidroder samtidigt så händer det grejor.

Kommentar

• Brandt
                          • apr 2012
                          • 28

Har ju bara upp och ner ibak och så på vingarna.. :/

Kommentar

• McRegor
                            • maj 2006
                            • 7943

Om det är en Dynam Ez Hawk du har så skall den vara förberedd för sidroder - skruva in ett sånt servo så får du lite hjälp med att svänga som henke sa.
                            //Roger

Kommentar

• henke2
                              • mar 2011
                              • 3188

Det blir en dramatisk skillnad med sida och skev, så något du bör bygga till

Kommentar

• Brandt
                                • apr 2012
                                • 28

ok, tyckte det såg lite fränt ut med kapade vingar bara!

är ju snart dags att köpa nytt plan ändå! frågan är bara vad..

Kommentar

Arbetssätt...