3D-profilplan till nybörjare

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • McRegor
    • maj 2006
    • 7942

Hej Jocke,
    Kan så vara !
    Men man är ju inte överraskad av konstiga rekommendationer från företag som inte har RC-flyg som huvudsysselsättning så det var därför jag reagerade. Men du kan mycket väl ha rätt.
    Hälsningar
    Roger

Kommentar

• Dima
      • jun 2012
      • 15

Bra att ni ger bra nybörjartips, fast trådens namn stämmer inte riktigt med innehållet nu. Har själv tänkt prova 3D efter flygningar med Cessna 182 BL och Kinetic 800 (älskar motorstyrkan!) så jag börjat leta efter ett lättfluget 3d plan och behöver tips men får inget vettigt info här. Ska jag skapa ny tråd för detta eller?
      Wintertired? Go snowscoot!

Kommentar

• Rille Stark
        • jun 2011
        • 410

Det behöver du int. Köp en RC-factory 800 mm modell och börja flyga! Jag har lärt mig otroligt mycket på den Edge som jag hadde men nu har sålt vidare. Det är otroligt hållbara plan som flyger väldigt bra för att vara Epp.

Frid!

/Richard
        Bifogade filer

Kommentar

• Dima
          • jun 2012
          • 15

Tack, Richard!
          Jag har dock några krav på planet, vill gärna använda mitt HK6DF radio som saknar expos så undrar om det räcker med clevis-mek istället? Flygstilen bör inte vara bara 3D, utan helst 3d-aerobatics hybrid. Sedan bör det köras på 3S, 850-1000mah nano-tech ackar (minst 25C), använder gärna samma ackar i alla mina plan 0,8-1,2m i vingar och gärna ARF. Priset spelar också roll. Något bra från HK kanske?
          Senast redigerad av Dima; 2012-07-08, 18:00.
          Wintertired? Go snowscoot!

Kommentar

• Rille Stark
            • jun 2011
            • 410

Att flyga ett plan som är inställt för 3D med över 45 graders utslag på roderytorna är bra svårt utan Expo, tyvärr. Det blir väldigt känsligt.
            Till 3S 850-1000 mah passar RC-Factorys 1 meters utmärkt. RS 352, Flash & Yak 55. Dock har jag tyvärr ingen egen erfarenhet att dela med mig av på dessa.

Kommentar

• freddan_6
              • aug 2006
              • 2655

Ställ ner utslagen till max 20 grader i början. Dessa plan är känsliga på höjdroder i hög hastighet, flyg långsamt, gasa lite, bara precis så den håller sig flytande utan att stalla i kurvorna. Bestäm hastigheten en bit upp i luften så du kan rädda planet om det stallar och "tappar ena vingen". Träna i simulator mycket så kan det gå.
              p.s. jag flyger inget rc factory men det är så likt min techone tempo 3D i luften så min rekommendation från techone tempo 3D gäller även för rc factory.
              Min grabb som är (ganska) nybörjare kan som tredje plan hantera tempo 3D med små (+/- 20mm i bakkant) utslag utom höjdroder i fullgas.
              Lycka till mvh //Fredrik
              fredrik

Kommentar

Arbetssätt...