Lite hjälp angående en edge 540 micro 3d kärra.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • McRegor
    • maj 2006
    • 7943

Ja, vilka kärror tål en hockeytrunk...
    Skämt åsido - den är förhållandevis tålig men du bör nog kolla en själv och försöka bilda dig en uppfattning.
    Som jag sa så finns det flera alternativ bl a från RC Factory som bl a RC Flight säljer t ex denna - http://www.rcflight.se/%5CvisaProdukt.aspx?id=1811
    Fördelen (?) är att man slipper en massa kolfiberstag så den är väldigt "ren". Som inomhusmaskin är nog Autopartners Sbach lite bättre men utomhus fungerar nog båda rätt OK bara det inte blåser så mycket. Men du kan ju testa att hänga på Hobbykings billiga 3-gyrostabilisator (Orange RX - https://www.hobbyking.com/hobbyking/...dProduct=25448) - visserligen blir kärran lite tyngre men det kanske man har igen utomhus.
    Hälsningar
    Roger

Kommentar

• lixxer
      • dec 2009
      • 322

har ett utrymme på bussen där vi aldrig lastar med resenärers saker, har transporterat mitt segelflyg där men inbillar mig att den är aningen tåligare en en depron. men typ sbacken är vingar avtagbara eller är man tungen å transportera den som den är då man byggt den?

Kommentar

• McRegor
        • maj 2006
        • 7943

Sbach'en är i EPP så den är riktigt tålig - men inga avtagbara vingar.
        //Roger

Kommentar

• lixxer
          • dec 2009
          • 322

okej, trodde den va i depron men då äre en annan sak, då ska den gå ha med på resor å flygas i mån av väder och utrymme. kan jag ha min nuvarande mottagare eller behöver man en mindre variant?
          Ursprungligen postat av McRegor
          Sbach'en är i EPP så den är riktigt tålig - men inga avtagbara vingar.
          //Roger

Kommentar

• McRegor
            • maj 2006
            • 7943

Hej,
            Jag rekommenderar en lätt mottagare (minst 4 kanaler och typ 3--6 g tung) och servon runt 6 g - kanske ett 8--9 g som skevservo för där har vi ju 2 roderytor som skall påverkas. Nu är jag ju lite påverkad av allt inomhusflygande och då vill man ju pressa ner vikten på utrustningen för att få låg vingbelastning men utomhus kan man ju kosta på sig några gram till. Annars kan du ringa Autopartner i Torshälla och snacka med Pelle - han vet precis vad du skall ha i den kärran.
            Deras Sbach finns i både depron och EPP så se till att beställa rätt version.
            Hälsningar
            Roger

Kommentar

• lixxer
              • dec 2009
              • 322

får ta å ringa ett samtal å be han sätta ihop ett paket med diverse saker man kan behöva men jag känner att vi kan avsluta tråden här kanske angående val av plan har nog bestämt mig för denna sbach i epp variant. får ta å kolla lite extra på bussen hur mycket utrymme som finns i det fack som jag tänkt ha den i. Men det skall nog gå. tack alla som som svarat, uppskattat.
              Ursprungligen postat av McRegor
              Hej,
              Jag rekommenderar en lätt mottagare (minst 4 kanaler och typ 3--6 g tung) och servon runt 6 g - kanske ett 8--9 g som skevservo för där har vi ju 2 roderytor som skall påverkas. Nu är jag ju lite påverkad av allt inomhusflygande och då vill man ju pressa ner vikten på utrustningen för att få låg vingbelastning men utomhus kan man ju kosta på sig några gram till. Annars kan du ringa Autopartner i Torshälla och snacka med Pelle - han vet precis vad du skall ha i den kärran.
              Deras Sbach finns i både depron och EPP så se till att beställa rätt version.
              Hälsningar
              Roger

Kommentar

Arbetssätt...