airmedias Het Sniper/f20 tigershark!?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ducc
    • feb 2007
    • 2

Sniper

Hej,
    Jag har beställt en HET Sniper med tillhörande motor som skulle vara av den värsta sorten 2 turns HET. Hade tänkt mig att sätt in en Flight Power 4S 3700 20-30C.
    Sedan tänkte jag mig att sätta Hitec 65MG till skeven och Hitec 5125 MG till höjden.
    Skall bli intressant att bygga denhär kärran för att det var inte igår sist jag byggde ett flygplan.
    Flyger endast Helikopter och nu snart oxo flygplan.

Fins det någon vänlig själ här som har byggt, flyger jet kärror?
    Antar att det kommer en dag man behöver lite hjälp att se över grejorna.

Tack för ordet :o

//Frank

Kommentar

• Zekee
      • maj 2006
      • 604

Nu är fläkt och motor beställd från Airmedia, hoppas jag iaf! Inte fåttnån bekräftelse... Det börjar dra ihop sig! Weeeeeeeeiiiiiiihooommm! :evil:
      --------------------------------------------------
      Proud Member of Ånge modellklubb...

Kommentar

• Impulze
        • sep 2006
        • 1347

Najjs

Har du redan kärran eller?

//Matte

Kommentar

• Zekee
          • maj 2006
          • 604

Näpp! Har ingen kärra än! tyvärr! Har lite andra utgifter och sommaren är ju inte här än som tur är så det blir lite grejor då å då!
          --------------------------------------------------
          Proud Member of Ånge modellklubb...

Kommentar

• Holmberg
            • jul 2006
            • 2

Hej!
            Köpte en sniper för ett år sen, började att sätta ihop den men sen kom andra intressantare projekt ivägen, försökte sälja den ett tag men utan framgång. Men suget kom tillbaks köpte dom grejor som saknades och satt ihop resten av kärran.
            Annvänder wemotec fläkt, mega 1617/2 (edf-motorn),Tmm 80amp reglage, 4s 2500 Hyperion lite-storm accar.
            Det är bra krut i grejorna, trodde inte det skulle gå att handstarta men det gick utmärkt.
            Flygturerna blir ju inte så långa med dom här ackarna(dom lär ju inte hålla så länge häller...) men jag ville hålla vikten nere.
            //Holmberg

Kommentar

• ducc
              • feb 2007
              • 2

Ursprungligen postat av Holmberg
              Hej!
              Köpte en sniper för ett år sen, började att sätta ihop den men sen kom andra intressantare projekt ivägen, försökte sälja den ett tag men utan framgång. Men suget kom tillbaks köpte dom grejor som saknades och satt ihop resten av kärran.
              Annvänder wemotec fläkt, mega 1617/2 (edf-motorn),Tmm 80amp reglage, 4s 2500 Hyperion lite-storm accar.
              Det är bra krut i grejorna, trodde inte det skulle gå att handstarta men det gick utmärkt.
              Flygturerna blir ju inte så långa med dom här ackarna(dom lär ju inte hålla så länge häller...) men jag ville hålla vikten nere.
              //Holmberg
              Hej Holmberg,
              Hur lång flygtid har du ca?
              Vad har du för servon till skevroderna?

Mvh Frank

Kommentar

• Holmberg
                • jul 2006
                • 2

Hej Frank, använder eh hm Hobbico servon till skevroder,upplösningen och centreringen är väl sådär, lite i tjockaste laget för vingen , man tager vad man haver, angående flygtider så beror det på gasandet( behöver jag nämna att jag gillar att gasa :badgrin: ) efter 4 min landar jag då är det roliga slut, underbart är kort!?!
                // Holmberg

Kommentar

Arbetssätt...