Canadair krasch

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pelleflygare

• okt 2011
    • 425

Canadair krasch

Så var det färdig fluget med Canadairen. Den höll en sommar och nästan hela hösten - stabil och kul att flyga. En kortslutning i en ESC slog ut all elektronik - resultat en mycket snygg spinn ner i drickat. Kärran gick i flera bitar och är bortom all räddning. Det här med billiga PNP från Kina är jag nog klar med - i fortsättningen stoppar jag i elektronik etc som jag valt själv. /Pelle
    Klicka på bilden för större version

Namn: Kraschad Canadair.jpg
Visningar: 1
Storlek: 99,3 KB
ID: 522518
  • puggen
    • dec 2006
    • 483

Synd på en kul kärra ....
    Flyg fort och lågt

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
      • 7678

I alla fall lättpackad numera...
      Retroholic!

Kommentar

• Medeashusse
        • maj 2013
        • 959

Äsch, ingen fara. Den ser enligt min erfarenhet inte så illa kraschad ut. Om alla delar finns i kassen är det bara att limma med några tunna kolfiberförstärkningar där det ser ut att behövas, men sen är det en annan fråga om man orkar!?

Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Kommentar

• Pelleflygare

• okt 2011
          • 425

Tyvärr försvann nospartiet ner i djupet med batteriet. Så nu får jag hitta något annat tvåmotorigt sjöflyg - kul med något nytt!!

Kommentar

• ivve
            • nov 2006
            • 736

Tjena Pelle.

Ta en titt på den här http://shop.lindinger.at/product_inf...ducts_id=95597

Glasfiberkropp, toppenkvalitet dessutom. Vill ha en själv ! Fraktfritt från Lindinger !

Kommentar

• Medeashusse
              • maj 2013
              • 959

Om nospartiet hade försvunnit hade nog även jag gett upp!
              Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Kommentar

• Pelleflygare

• okt 2011
                • 425

Hallå Gurun!! Har sneglat på den - egentligen en variant på Grumman Goose som vi pratat om. Lite tveksam till Great Planes - bra kvalitet i bygget men lite luriga i låga farter http://www.rcuniverse.com/magazine/a...rticle_id=1401

/Pelle
                Ursprungligen postat av ivve
                Tjena Pelle.

Ta en titt på den här http://shop.lindinger.at/product_inf...ducts_id=95597

Glasfiberkropp, toppenkvalitet dessutom. Vill ha en själv ! Fraktfritt från Lindinger !

Kommentar

• McRegor
                  • maj 2006
                  • 7943

Ursprungligen postat av ivve
                  Vill ha en själv ! Fraktfritt från Lindinger !
                  Hej Ivve,
                  Nja -inte så dyr frakt men numera brukar även Lindinger vilja ha ett antal Euro för frakten - såvida dom inte har nån speciell "fraktfritt-kampanj". Men på det stora hela är det ju betydelselöst...
                  Men härligt att se att även du bytt till den ljusa sidan och kör mer och mer eldrivet...
                  Hälsningar
                  Roger

Kommentar

• ivve
                    • nov 2006
                    • 736

[QUOTE=McRegor;331641]Hej Ivve,
                    Nja -inte så dyr frakt men numera brukar även Lindinger vilja ha ett antal Euro för frakten - såvida dom inte har nån speciell "fraktfritt-kampanj". Men på det stora hela är det ju betydelselöst...
                    Men härligt att se att även du bytt till den ljusa sidan och kör mer och mer eldrivet...
                    Hälsningar
                    Roger[/QUOTE

Fan oxå att man aldrig kan få ha rätt. Som du säger Roger, 9,95 eu. i frkt. Billigt i.o.f.s. men inte gratis. Får be om ursäkt för att jag trampa i klaveret. :banghead:

Kommentar

Arbetssätt...