en snubbe på vårat fält vibrerade sönder sitt motorfäste oxå fast med 3cell,
Acromaster!
Kollaps
X
-
Ingen aning, men gissningsvis så var det lite vibrationer redan från början, men med 4 celler så blev det för mycket för motorfästet så....Ursprungligen postat av DanneGFår man fråga hur det gick till?Ursprungligen postat av Mr JJag har en bekant som tyckte att det blev ett jättelyft när han bytte till 4 celler, dock vibrerade motorfästet sönder ganska omgående, så det blev till att förstärka en del.
Bör inte blir mer vibrationer för att man har fler celler eller?
Som jag har förstått det så är det inget att tjura över... min bekant skulle hellre äta maskar än att gå tillbaka till 3 celler..
Kommentar
-
Någon som kan rekommendera hur kraftfulla servon som behövs?Ursprungligen postat av gretzkyOkej, bra med tips - förstärkning av motorfästet kommer att ske eftersom jag bestämt mig att köra med 4s. Ju mer power ju bättre :supz:
Ursäkta en liten novis fråga... men vad bör man välja för servo till modellen (hur kraftfulla alltså)??Kommentar
-
Hej,
Rekommendera och rekommendera...
I kroppen - alltså för sida + höjd - får dom inte vara alltför djupa om dom skall passa i de färdiga hålen.
Har inte kärran framför mig just nu men jag har dessa till min ännu inte färdigställda Acromaster.
* Skev - http://www.unitedhobbies.com/UNITEDH...idProduct=3612
* Sida/höjd - http://www.unitedhobbies.com/UNITEDH...idProduct=3609
De sistnämnda får plats mittemot varandra i kroppen. Vill minnas att man får plats med lite större servon som skevservon men jag måste få reservera mig lite till dess jag kollat igen...
Hälsningar
RogerKommentar
-
Hej,
Den fysiska storleken på servona i främst kroppen är synnerligen viktig eftersom det finns ett begränsat utrymme då dom sitter mittemot varandra. Sen är ju inte kärran speciellt stor så min bedömning är att passar servona hyfsat i de gjutna hålen så räcker nog servokraften - en långsam kärra på ca: 1 kg drar inte så mycket servokraft.
Hälsningar
RogerKommentar
-
Ni som har acromastern är ni nöjda med planet. Jag är lite skeptisk till "foam" material. Är det hållbart!. Försöker att övertyga mig själv att så är fallet. Går det bra att starta från gräs med den? hur stora är hjulen?. Det är mycket sådana frågeställningar som jag har.
Tacksam för lite övertygelse!!!!!
Mvh. TommyKommentar
-
Kommentar
-
Skulle inte tro det, Sverige är nog en för liten marknad, dessutom betraktas Svenskar i allmänhet tillräckligt bra på Engelska för att inte behöva en manual på det egna språket.
Men om du har problem med översättning så fråga här vetja, här finns massor med kunnigt folk som gärna hjälper till...
Kommentar
-
Har nästan byggt Acromastern färdig nu.
Blev dock lite konfunderad när jag skulle montera vingen, enligt manualen ska den bara skjutas ihop med kolfiberrören inuti vingen.
Inget lim alltså!
Kan det verkligen vara rätt??
Ni som har byggt modellen kanske kan hjälpa mig...
Drog förresten åt muttern som håller fast propellern på motoraxeln för hårt så gängan gick av. Men det borde väl gå att köpa enbart en sån ny väl?Kommentar

Kommentar