Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Nu är den limmad iallafall. Limmade med Uhu Por, ganska trevligt lim, lite kladdigt att få på fingrarna, men det kan man stå ut med
Imorgon skall jag försöka göra ett motorfäste, samt montera servos och stötstänger. Efter det så får vi hoppas att det skånska höstvädret bjuder på en vindstilla kväll så att Mats kan komma hit och filma premiären
Jag blev precis färdig med min improviserade motorseglarkonvertering...
Vi kanske kan göra två flugor på smällen i morron :-)
Det ska bli fint premiärflygväder efter middag...
Låter som en toppen idé Mats. Jag skall dock vara borta mitt på dagen, så vi kanske kan sikta på flygning på jakri fältet eller lomma frammåt sen eftermiddag eller kvällen ?
LIte synd det, seglaren blev ganska tung med allt extra jox, så jag skulle gärna vilja ha gott om plats... Dessutom vill jag prova att markstarta med den så en riktig bana hade varit bra, och Lommafältet är lite trångt mellan staketen...
När är du hemma igen? Vi kan ju höras i morron och se vad som går att pussla ihop.
Motorfäste på plats, undra om det är bra att vingarna sviktar nu när den är på plats... skall se om jag kan lägg aen furulist över vingen så den inte knäcks när jag bär ut den på fältet imorrn
3x7 mm furulist är nu aerodynamiskt (ya right) tillslipad och fastlimmad över vingen. Återkommer imorgon med mer information när jag har fått min prinsess sömn...
Kommentar