Ursprungligen postat av Clubbers
billiga flygande vingar !
Kollaps
X
-
Jag har byggt mitt motorfäste enligt Niklas beskrivning på webben (1 cm fyrkantsstav) och det sitter som ett berg. -
Jo, 12mm i diameter och 30mm lång.
Magnus, de fästena är nog inte starkare än den andra varianten, inte om man krockar i hög fart och/eller eller med tyngre motor i alla fall. Det kommer gå sönder till slut, trust me.
Det bästa vore någon slags "bindning" som lossnade när det blev för mkt kraft. Men hur man ska göra det vetefan...Kommentar
-
Kraften ökar ju med vikten i kvadrat (om jag kommer ihåg min högstadiefysik rätt), så du får nog svetsa fast din 400 wattare om du vill att den ska sitta kvar :-) Intressant om nån kommer på en lösning på bindningsidén...Kommentar
-
Djävulsk Demon
Så här blev resultatet. Ett par timmars arbete med Diffluxum Demon kit, lim, depron och svett. Bilder visar undersidan samt inga winglets är monterade. Allt utom LiPo är fullständigt nedsänkta i vingen. Skall sänka ner acken ett par centimeter nu när jag vet att jag har tyngdpunkten rätt. Och stärka med tunn ply och ett kardborrefäste.
Provflugen igår, går fint och prestandan räcker till. Sjunger fint när man gasar fullt och rollar upp i skyn. Tokroligt är det. Funkade kanon att dra upp den på höjd, dra av gasen och sedan segla. Eller göra snabba låghöjdspasseringar över fältet.Kommentar
-
Re: Djävulsk Demon
När jag hade tejpat vingen och skulle montera roderna så började jag känna att de skulle vara trevligt med vita roder och winglets så jag skar ut dom i vit 6mm depron och skippade kanalplasten. Får se om de håller den brutala flygningen. Annars får det bli röda roder och winglets i kanalplast.Ursprungligen postat av nickeMen vänta nu lite här... Vad hade du depron till??? :?:Ursprungligen postat av cjEtt par timmars arbete med Diffluxum Demon kit, lim, depron och svett.
Inga missöden än förutom en propeller som gick åt pipan. Pallade inte med det höga varvtalet kanske :-D.Kommentar

Kommentar