Erfarenheter av LM Loong max Lipo - Svenska RC-flygförbundet
Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
hehe... Jag storgillar ditt svar och håller fullt med dig
Ursprungligen postat av Sigun
Men annars kan man ju tycka att ett märkes batteri som kostar 3-4 gånger mer än ett kina batteri borde klara 3-4 gånger mer laddnings cykler men tills dess att de finns någon sådan statistik så tror jag nog att kina batterier är det som jag kommer satsa mina småslantar på.
Hej,
300 cykler ur en LiPo är nog ovanligt mycket - tveksamt om någon LiPo pallar detta - i vart fall inte med de urladdningsströmmar som vi flygare har. Tvivlar verkligen på att någon tillverkare garanterar detta - dom brukar ju i princip inte garantera något alls när det gäller drivackar. Får man problem så hänvisar man oftast till att man utnyttjat den felaktigt. Jo, jag vet att det finns undantag men ofta är det svårt med användbara garantier på våra drivackar.
Hälsningar
Roger
Okej. Ja det är ju ganska mycket med 300. Om jag skulle reklamera så kommer de väll säkert påstå nått sånt med laddning. Men får se vad de säger om det skulle hända nått.
Hopps. Det handlar inte den här tråden om. :? Off topic, sorry :cry:
Kvalitetsack mena jag typ flightpower, polyquest och andra dyra märken*
Mvh David!
---------------
Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK
Tror det är den allmäna upfatt ningen bland de som köper Kina ackar och faktiskt så det förhåller sig Roger. Skulle aldrig komma på tanken att betala 3-4ggr mer för en förbrukningsvara som gör samma jobb på samma sätt och förmodligen med samma livslängd. Ungefär som att betala 36-48 kronor litern för bensin :o Och i de tillämpningar man kan använda A123 tänker jag göra det. Efersom vi ändå är lite off topic så höll jag på att elda upp huset igår :shock:
När jag kom hem från fältet kände jag mig lite jäktad eftersom, jag dragit superzoomen i backen, hade mycket ackar att sätta på laddnig osv och ville få iordning detta tills idag. Av misstag stoppade jag en 3 cells Lipo till min A123 laddningsutrustning. Tryckte i 10A under 5-10 minuter i ett 2200mAh ack :shock: Till slut gick laddutrustningen sönder som tur var. lipon hade blivit varm men inte svullnat upp. Undrar om de är lite mer sprängsäkra idag? Det var en kinaack från Ebay förresten.
/Håkan (På väg till Clas Ohlson för att köpa ny laddutrustning)
Kommentar