Ursprungligen postat av Flowtu
Setup med olika märken?
Kollaps
X
-
Om man räknar helt krasst på det så ett 1000 mAh batteri som klarar av att ge 12C, men då ligger du precis på gränsen av vad batteriet förmår att prestera, och minsta "glädjekalkyl" från tillverkarens sida så blir livslängden på batteriet riktigt kort, om du istället letar upp ett 1000 mAh batteri som klarar av att ge 20C så har du marginal, och batteriet kommer med stor sannolikhet att hålla mycket längre./\/\vh // /\/\r J. -
Hej,
Tänk bara på det jag nämnt tidigare - tar du ut 10C ur ett batteri i snitt så har du kanske 5-5,5 minuters flygtid - maximalt. Troligen lite kortare. Så tror du att du kommer att snitta på 10-12A så skulle jag välja en 1800--2200-acke - om den får plats vill säga. Då har du antagligen runt 10 min flygtid... Men till din lilla kärra lär det knappast gå med så stor acke..
Men 10-12 A i snitt är förhållandevis mycket på en mindre kärra - med 3S är det ca: 100--130 W inmatat genomsnittligt och det flyger du utan vidare en klart större kärra än din på. Såvida du inte flyger "järnet" hela tiden..
Jag gissar att din lilla kärra kommer att dra avsevärt mycket mindre ström och alltså klara sig med ett mindre batteri. Tag kontakt med Nicke som han erbjöd - då får du se vad som behövs i praktiken och sen kan du dimensionera din setup mycket bättre.
Sen - visst bör det funka med en 6-kanalers mottagare - har dock inte testat själv om sanningen skall fram. Motsatsen är dock vanlig - t ex en 4-kanals mottagare till en 9-kanalers sändare och det är inga problem. Du kommer att använda dom 4 första kanalerna i så fall. Sen gäller det ju att sändaren är en "standard" PPM-sändare - och det har jag ingen uppfattning om. Det finns en tyvärr massa egna, konstiga system på ARF-paket som levereras med sändare...
Hälsningar
RogerKommentar
-
Hej,
Läser du hela mitt svar så ser du att det finns vissa tveksamheter eftersom jag inte vet hur mycket "standard PPM" din sändare är. DET är nog snarast problemet - knappast att du kör 4-kanalers sändare mot 6-kanalers mottagare. Jag föreslår att du ställer frågan till företaget du köpt sändaren av. Och svarar man på sådana här trådar så kan man aldrig garantera att någon kombination fungerar - såvida man inte testat exakt den kombinationen själv vilket ingen annan verkar ha gjort av svaren att döma.
//RogerKommentar
-
setup med olika märken
Hej! Till Flowtu kan jag säga, själv har jag erfarenhet av 3st. raptor från 270mm-350mm i spännvidd, du måste ha lätta grejor, på 2st. har jag använt 3-2 propeller motor 12mm kv 5800, på den med 350mm spännvidd har jag 40mm fläkt, modellerna väger från 75gr-105gr inklusive batteri.
Mvh flygbillKommentar
-
Radio: Protech 4kanals Avenger 35MHz levererades med helixx helikopter.Ursprungligen postat av McRegorHej,
Läser du hela mitt svar så ser du att det finns vissa tveksamheter eftersom jag inte vet hur mycket "standard PPM" din sändare är. DET är nog snarast problemet - knappast att du kör 4-kanalers sändare mot 6-kanalers mottagare. Jag föreslår att du ställer frågan till företaget du köpt sändaren av. Och svarar man på sådana här trådar så kan man aldrig garantera att någon kombination fungerar - såvida man inte testat exakt den kombinationen själv vilket ingen annan verkar ha gjort av svaren att döma..
//Roger

Mottagare: 6 kanals GWS 35MHz
Funkar detta ? Om det funkar vilka kontakter av de 6 kontakterna används?
Flowtu[/url]Kommentar
-
Tror det skulle funka genom att de sålde ett start pack med flygplan och helikopter. Samma radio och samma ack. Så om det funkar med 6 kanals till fyrkanals sändare så tror jag att helikoptermixningen är kan ändras eller är obefintlig. :?
Spelar set roll vilka portar man använder om man köper mottagaren?
Flowtu
-----------------------------------------------------------------
Fråga: Kan man förstöra ett fartreglage?(Brushless)Kommentar

Kommentar