Någon som har en ParkZone T-28 Trojan?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fredrikr
    • nov 2007
    • 124

Ursprungligen postat av Tommy
    Hej!
    Inget nytt angående flygplanet?
    Mvh. Tommy
    Trackingtjänsten säger att paketet lämnade USA via Frisco 1:a feb. Borde verkligen dyka upp hemma snart...

Mvh,

/Fredrik

Kommentar

• fredrikr
      • nov 2007
      • 124

Idag kom planet. Tack vare postens paketspårning kunde jag se att det kommit till närmaste företagscenter, men avin kommer väl inte förrän imorgon. Ytterst märkligt att frakten skulle ta mer än två veckor.

Jag åkte på moms också, men det får man ju ta. Total kostnad:

Modellen: 1002:-
      Frakt: 271:-
      Moms: 321:-
      Postens avgift för att de lägger på moms: 63:-

Summa: 1657:-

...och det är den värd tycker jag. Riktigt tuff och snygg modell, och flygegenskaperna verkar kanonfina.

Den var inte helt perfekt förpackad - det låg bl a en vass reservpropeller och en påse med landningsställ och skramlade runt fritt i kartongen, men de har inte skadat något vad jag kunnat upptäcka. Det satt i alla fall en extra låda, av tjock papp, runt originalförpackningen, och med stötdämpande material emellan. Inuti originalförpackningen var allt dessutom omslutet av frigolit på alla sidor utom en, så visst har både ParkZone och handlaren satsat på bra förpackning, även om något gick fel med de lösa delarna.

Återkommer med mer info och bilder efterhand.

Sammanfattningsvis ser jag ingen större anledning för andra sugna att *inte* beställa en ParkZone-modell från A Main Hobbies ( http://www.amainhobbies.com )

Mvh,

/Fredrik

Kommentar

• Tommy
        • sep 2006
        • 38

Grattis!!!
        Jag är nyfiken!!! lite bilder tack!!!
        Mvh. Tommy

Kommentar

• jocke1963
          • dec 2007
          • 2709

Den finns som Sim-modell att ladda ner, riktigt trevlig att spaka....

Kommentar

• fredrikr
            • nov 2007
            • 124

Upptäckte att det saknades en Y-sladd för skevservona, och det stod i manualen att den skulle sitta monterad i planet. Mailade A Main Hobbies, och fick ett snabbt svar: "I will send you the Y-harness out to you a/s/a/p. Sorry for any inconvenience this may have caused. "

Känns ju som solid kundtjänst.

/Fredrik

Kommentar

Arbetssätt...