Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Ja det verkar vara rätt, de som svarar säger ungefär samma sak, Mejzlik hadde endel intressant fakta om bladspettsens ljud vid ett visst varvtal/ diameter.
Det är ingen lätt uppgift att formge en bra prop, jag körde olika 26" Mejzlik prototyper häromdan, som till synes inte skiljer på formen, men en liten skillnad är det(tydligen) varvet och effekten är nästan identisk, men genom att ändra formen "lite" på rätt sätt så skiljde det 10db mellan 2 propar i ljudnivå.
Tackar, nästa år tar vi då det var somvanligt en trevlig träff, synd att så många stannade hemma för de trodde att det skulle regna. Har kört lite nu med 30x12" prop... helt ok drag
tja
såg dig när du flög idag på flygdagen här i västerås. hann inte hällsa när jag såg dig gå tillbaka med modellen men jag vet inte om du la märket till det men jag var en av de killar som satt uppe på draken bervid AN2.
det var iaf en häftig uppvisning och ett väldans drag i motorn.
Kommentar