UMX Turbo Timber (EFLUM6960)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kjni
    Administrator
    RCFF - Moderator
    RCFF - Administratör

• nov 2009
    • 1911

UMX Turbo Timber (EFLUM6960)

Hej, har någon koll på om det går att koppla in ett separat fartreglage på kortet i en UMX Turbo Timber. Enligt spec skall den klara 2-3 LiPo. Verkar som om både motor och det inbyggda fartreglaget på kortet gett upp samtidigt vid fullt påddrag med 3 celler. Reservdelar verkar svårt att få tag på (och dyrt) så jag tänkte försöka hitta en annan motor och ett separat fartreglage. Har Googlat kors och tvärs men inte hittat någon spec på kortet där det finns angivet vad dom tomma anslutningarna kan användas till. I värsta fall kan jag nog skippa flaps och lägga ett separat fartreglage på den kanalen.

Med vänlig hälsning, Kjell Nilsson
    Klicka på bilden för större version  Namn: Skärmbild_2025-03-01_14_26.png Visningar: 0 Storlek: 1,90 MB ID: 607330
    Senast redigerad av kjni; 2025-03-01, 17:03.
  • Ken1

• maj 2008
    • 604

Osäker på om det går att göra så, brukar plöja igenom Radio forumet på Rcgroups och vill minnas att det ställts liknande frågor där nämligen. Oftast har de tomma uttagen på kretskortet med annat att göra från fabriken.. kan tänka mig programmering. Men som sagt är lite osäker. Ställ frågan på Rcgroups så kommer du förmodligen få svar från Horizon Hobby själva. Andy Kuntz brukar vara snabb på sånt. Rent teoretiskt ser jag inte varför det inte skulle kunna gå.. Annars har jag en liknande bricka , som jag hade i ett litet balsabygge från Kina där man kan koppla in fartreglage själv.. Och den funkar med DSMX. Om du vill, så kan jag lägga det i ett brev o skicka ..har ingen användning av det nämligen. Tror till o med att den är mindre än kretskortet från Spektrum.

Kommentar

• kjni
      Administrator
      RCFF - Moderator
      RCFF - Administratör

• nov 2009
      • 1911

Hej, tack för toppenerbjudande. Du får gärna skicka ditt kort så kan jag testa. Skicka gärna med ett Swishnummer...

Kjell Nilsson, Bangårdsgatan 71, 831 45 Östersund

Kommentar

• Ken1

• maj 2008
        • 604

Inga problem, lägger på lådan i morn

Kommentar

• Ken1

• maj 2008
          • 604

Kunde inte skriva pm till dig, men allt lagt på lådan. Brickan var inte helt identisk, då även servon monteras separat..men allt medföljer inkl ett 1s ack o laddare (usb). Binder genom att koppla in batteriet och sedan aktivera bind på radion.. eller tvärtom. Ett av de sätten fungerar. Men den blinkar inte så som spektrums prylar gör. Hojta gärna till när Postnord skött sig

Kommentar

Arbetssätt...