Min elcub.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pilotkalle

Min elcub.

Planet kommer ifrån world models och i nosen så sitter det en plettis. Flyger henne med Kokam 4800 3s, c:a 8 minuter. Så här långt har jag gjort 5 flygningar och det behövs lite mer bly i nosen på henne eftersom hon är riktigt glad för att klippa, TP:n ligger på tillverkarens rek. Däcken är utbytta mot lite mer skalariktiga, dom som följde med liknar mer hjul till en parkflyer.
    Senast redigerad av Gäst; 2008-08-07, 20:05.
  • PÖ
    • maj 2007
    • 499

Jäklar va snygg! Hur stor är den? Får det inte plats ett batteri till istället för bly?
    Senast redigerad av ; 2008-08-07, 21:51.

Kommentar

• Sigun
      • aug 2007
      • 3942

Kanske skulle byta ut lipo batteriet mot ett 12v blyack på 50Ah

Kommentar

• pilotkalle

Ursprungligen postat av
        Jäklar va snygg! Hur stor är den? Får det inte plats ett batteri till istället för bly?

Den är 220 cm i spännvid. Plats för ett större batteri är där men jag har byggt den efter mått på en acke som jag har 4 av, flera flygningar i rad. Slänger jag i en till sån så blir hon halvkilo tyngre:bawling:.

Nä, det får bli en liten blyklump i nosen, hon är redan svårlandad som hon är för att hon väger förhållandevis lite.
        Hon bara glider och glider på inflygningen. Får nästan tvinga ner henne ibland:1headbang:.

Kommentar

• pilotkalle

Ursprungligen postat av Sigun
          Kanske skulle byta ut lipo batteriet mot ett 12v blyack på 50Ah
          De hade nog blivit mer taxning än flygning då:willy_nilly:!

Kommentar

Arbetssätt...