heli eller plan?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • js_
    • jul 2007
    • 666

Vill du ha en rolig o en heli som tål lite smällar så kan du köpa en
    WALKERA 4-3B 2.4GHZ RTF
    http://www.aircpro.com/airc/homepage...7-&CartID=1206-

Jag börja med några timmar i sim, sen köpte jag en t-rex 450 som jag körde slut på o sålde, sen blev det en Lama v3 som ganska hastigt blev tråkig och nu flyger jag med min lilla walkera o har skit kul.
    Men jag kraschar fortfarande nästan varje gång jag flyger.
    Så det är nog mycket träning som gäller.
    http://www.rcaland.ax/

Kommentar

• mr_west
      • feb 2009
      • 4

Okej. många förslag här.
      Jag har pratat med en som är bra på att flyga heli (bland dom 10 bästa) och han hadde en simulator jag skulle få pröva på. Han är ifrån samma kommun som mig. Och den lokala flygklubben erbjuder sig för 250kr att låta mig flyga lite flygplan.

Så får testa till sommaren. Men det blir nog att följa dom råden jag fått här, alltså testa simulator

tack för alla svar

Kommentar

• finnen
        • mar 2009
        • 148

Jag flyger heli sen tre månader, och har flygit plan för 10 år sedan (håller precis på och bygger ett så jag kan flyga planka igen).

Heli är MYCKET svårare än flygplan, och räkna inte med att komma under 3000 för något vettigt. Snarare 5000. Dock är det jäkligt skoj, men kräver som sagt en hel del engagemang i simmen.

Flygplan är både billigare, och ger snabbare tillfredställning =). Att köra lite sim är bra där med, men ganska snart kan man ge sig ut och flyga på riktigt. Har du någon som kan hjälpa dig, så kan du flyga ganska snabbt, det är landningen som är svårast

Summa summarum, om du har 3000 att lägga, skaffa hellre ett flygplan. Skaffa möjligtvis en radio som klarar av både heli och flyg. FM är mycket billigare nu när 4,2GHz kommit, jag fick min hitec eclipse 7 begagnat med två mottagare för 500:-

Kommentar

Arbetssätt...