Super stearman

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • T5
    • jul 2006
    • 1300

Med separata kanaler för skevrodren kan du trimma dem oberoende av varandra och köra flaperons (flaps + ailerons).

Jag kör mest med Y-kabel och tycker det funkar bra. Man måste dock ha en bra grundinstallation för om man vill trimma ena skevrodret så åker det andra i motsatt riktning.
    På de små sportplan jag har är inte heller flaperons nödvändigt.

Y-kabel = Enkel installation
    Två kanaler = Fler trim och inställningsmöjligheter

Kommentar

• sundqvistjohan
      • jul 2006
      • 1289

Optic 6 räcker mycket bra även för separata skevroder (höger skevroder i kanal 1 och vänster i kanal 6). Använder själv flaperons på min Sukhoi för att få ner landningshastigheten och få upp kärran snabbare på ett ojämnt fält.

En annan fördel med separata skevroder är att om det blir krångel kan man ta ner modellen med ett fungerande skevroder. Min kompis märkte nu i veckoslutet att hans U-Can-Do 46 rollade dåligt, så han tog ner den. Det visade sig att ena skevservokabeln hade hoppat ur.
      Två höjdroderservon på separata kanaler gör också att man kan rädda modellen även om ena höjdroderhalvan skulle sluta fungera.

Kommentar

• Propellerpetter
        • dec 2006
        • 44

Hej,

Jag har en Optic 6 som jag är väldigt nöjd med och har flugit alla mina modeller med. Uppriktigt sagt har jag faktiskt två, men den ena gick upp i en puff av blå rök när jag stoppade i ett icke-Hitec batteri med polerna tvärtom - urk urk. Optic 6:an är bra för den är väldigt prisvärd och har alla grundläggande computer-radio funktioner.
        Nu har jag precis börjat med en Mutliplex Royal Evo. Den är helt annorlunda och väldigt rolig att lära känna. Man får hela tiden det där fåniga flinet när man lär sig nya saker !

Kommentar

• elcamel
          • jun 2006
          • 51

vem säljer super stearman?

mvh daniel

Kommentar

• bokis
            • maj 2006
            • 5041

Kyosho butiker eller ÖMH ..tex..
            Förutsatt att den finns hos kyosho sverige,till o från så är ju modellerna slut..
            // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
            (nu även med biskvier!)

Kommentar

• hunkyduude

Om jag förstått saken rätt så har Kyosho slutat tillverka den, jag ringde runt olika handlare tills jag hittade en som hade en kvar på hyllan...

Kommentar

Arbetssätt...