Fiesler Storch från Svenson models

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jocke1963
    • dec 2007
    • 2709

    #136
    Ursprungligen postat av taygher
    Jag smällde min Hayabusa (och vissa delar av mig själv) för ca 2 veckor sedan.
    Hoppas på att vara relativt nära 100% igen i augusti/september om allt går bra.
    Ajaj! Skönt att det har gått bra iaf, under omständigheterna. Krya på dig!
    Själv hojåkare, men en gammal Kawa GPz750 -84, som körs friskt på bana, trots sin höga ålder..

    Men åter till tråden, vi vill se film..!

    Kommentar

    • Modellflygarn
      • okt 2006
      • 452

      #137
      Film o film...
      Vi tänkte försöka i kväll men det blev halv storm o regn lagom när allt var ihop plockat så det var bara att packa in igen. När man kom hem var det ok väder igen naturligtvis...
      Dyker väl upp nåt så småningom.

      Krya på dig så gott du kan Lasse!
      Niklas/
      Absolut söndagsflygare
      http://odeshogsmodellflygklubb.freemore.se/

      Kommentar

      • Thomas

        • jun 2006
        • 7673

        #138
        I Malmö kan vi flyga Storkar, minsann!


        Senast redigerad av Thomas; 2011-06-30, 20:44.
        Retroholic!

        Kommentar

        • Modellflygarn
          • okt 2006
          • 452

          #139
          Fyyy.... Vilka stora modeller ni har där nere! Gillar startsträckan.
          Den fullstora Strochen ska tydligen vara ganska otrevlig att flyga. Vad tycker piloten om den här?
          Niklas/
          Absolut söndagsflygare
          http://odeshogsmodellflygklubb.freemore.se/

          Kommentar

          • Modellflygarn
            • okt 2006
            • 452

            #140
            I Östergötland kan vi också flyga Storchar numera!
            Har tyvärr ingen film än men det kommer nog... Här är några bildbevis så länge.
            Har gjort ca 10 starter nu och har fortfarande en del ljuddämparproblem, det där med värme och vibrationer är allt lite knepigt...
            Är på god väg till en lösning iaf. Trial and error...
            Den flyger snällt men har den lilla egenheten att den för det mesta är på väg åt ett annat håll än jag tänkt mig så den kräver rätt mycket passning.
            Ibland går det på tvären åt ena hållet o ibland åt andra, ibland går det upp o ibland ner...
            Ser trevlig ut i luten trots att den ser ut som en flygande hamnkran!

            Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_4341.jpg
Visningar: 1
Storlek: 20,0 KB
ID: 482586

            Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_4296.jpg
Visningar: 1
Storlek: 26,0 KB
ID: 482587

            Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_4278.jpg
Visningar: 1
Storlek: 22,4 KB
ID: 482588
            Niklas/
            Absolut söndagsflygare
            http://odeshogsmodellflygklubb.freemore.se/

            Kommentar

            • lassebetong
              • mar 2007
              • 1255

              #141
              Ser fint ut Niklas

              Kommentar

              • matbos
                • jul 2008
                • 1444

                #142
                Mycket snyggt det där hatten av ifrån mig...

                Kommentar

                • klampe
                  • jun 2006
                  • 76

                  #143
                  Ser ännu bättre ut på flygfältet, var på plats idag å njöt av uppvisningen och flög själv förstås.
                  /Stefan

                  Kommentar

                  • Modellflygarn
                    • okt 2006
                    • 452

                    #144
                    Man tackar!
                    Kanske hälsar på er i Tranås på söndag om det är väder...
                    Niklas/
                    Absolut söndagsflygare
                    http://odeshogsmodellflygklubb.freemore.se/

                    Kommentar

                    • Ompa
                      • aug 2006
                      • 2961

                      #145
                      För att visa att jag lever är det väll bäst att skriva en rad

                      Storken blev oerhört fin, på bilderna av den i luften ser den väldigt graciös ut. Kan bara gratulera till ett kanon bra bygge med ett verkligen fint slut resultat.
                      Modellflyg
                      En Stört-skön hobby
                      :crazy_pilot:
                      //Tomas//

                      Kommentar

                      • Modellflygarn
                        • okt 2006
                        • 452

                        #146
                        Nu har det dykt upp en film! Tack Tommy!
                        En lite blåsig dag med en typisk landning om man landar Storch i lite sidvind.

                        Niklas/
                        Absolut söndagsflygare
                        http://odeshogsmodellflygklubb.freemore.se/

                        Kommentar

                        • bem

                          • apr 2009
                          • 1643

                          #147
                          Hej,

                          Härlig flygning i videon!
                          Har du fått ordning på ljuddämpar- och vibrationsproblemet?

                          /Bo

                          Kommentar

                          • bokis
                            • maj 2006
                            • 5041

                            #148
                            Lysande video! Tackar!
                            :applouse:
                            // Bokis

                            ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
                            (nu även med biskvier!)

                            Kommentar

                            • matbos
                              • jul 2008
                              • 1444

                              #149
                              Snajdigt värre :lollypop:

                              Kommentar

                              • seejay
                                • sep 2010
                                • 65

                                #150
                                Härligt!!!:man_in_love:

                                Och riktigt inspirerande,......

                                Hämtar min egen Fieseler i Roskilde på lördag,
                                kan knappt vänta,.....:vroam:

                                Vänligen
                                Seejay

                                Kommentar

                                Arbetssätt...