För att bryta trenden så tycker jag att du ska ta det plan du känner för att lära dig med. Själv började jag med helikopter hemma i garaget helt utan simulator.. Jag började testa hovring o sen avancerade jag med att försöka svänga lite också :P på den vägen är det. Men tillbaka till ämnet så flög jag mitt första plan en Protech extra 330L som absolut första kärra. Och i min mening så är dom naturligtvis lite vingligare än en trainer men samtidigt om du håller på dra i backen så har man helt andra roderutslag till sin hjälp och dessutom har man betydligt mer motorkraft. Men som andra säger så är simulator the shit så du får ordning på höger o vänster innan du går ut i verkligheten. Sen att köpa ett frigolitplan oavsätt modell kan jag rekomendera för det kan du oftast laga med lite epoxylim. Till skillnad från en calmato i balsa... Min extra 330 drog jag in i grannens husvägg efter tappad kontakt och jag "sopade" ihop resterna sen satt jag en kväll med limtuben o dagen efter flög den med endast ny propp som inköp.
Så kort o gott alla sätt e bra utom dom dåliga
Så kort o gott alla sätt e bra utom dom dåliga
Kommentar