Förslag på modell

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Björn S

    • jan 2010
    • 39

    #1

    Förslag på modell

    Hej,
    Jag blev sugen på att skaffa mig en ny motor och denna gång blev det en OS FS ALPHA 155 PUMPED jag fick hem den häromdagen och idag blev det provstart och den starta direkt och gick bra.
    Jag har inte bestämt vilken typ av modell jag skall använda den i men det kanske finns någon som har lite förslag.

    / Björn S
  • freddan_6
    • aug 2006
    • 2655

    #2
    Sugen på warbird? Det finns många i storlek 90-120 som skulle passa. Här ESM Spitfire 90
    Klicka på bilden för större version

Namn: ESMSPITFIRE72.jpg
Visningar: 1
Storlek: 46,3 KB
ID: 482790

    Kommentar

    • EB2
      • jul 2011
      • 4

      #3
      Tänkte precis säga en stor Piper cub när jag såg din bild. Som freddan säger, warbirds är ju vackra. Något jag själv skulle vilja få ihop är en Saab Safir, men vad jag vet finns den inte i storlek som passar din motor, mjd models (www.mjd.se) har en safir men den är inte ens en meter i vingspann, hade dock turen att få prata med Mats som har mjd när jag var på hobbymässan, och han har haft funderingar på att göra en större safir, om inte annat så kanske man kan köpa ritning av honom och skala upp själv, om man vill bygga allt från grunden.

      Kommentar

      • Oskar Andreasson
        • sep 2010
        • 142

        #4
        För egen del är jag sugen på att bygga en stipa-caproni eller liknande. Eller spitfire och tempest är ju lockande också?

        Kommentar

        • paffe
          • maj 2006
          • 25

          #5
          Jodå, Safiren finns i rätt storlek:

          Ralf

          Kommentar

          • Björn S

            • jan 2010
            • 39

            #6
            Tack för förslagen Safiren är ju onekligen en fin maskin men ger man sig på att bygga den från ritning så är det ju ett riktigt långtidsprojekt, men det är kanske något man skall överväga.
            Kan även tänka mig att skaffa en ARF Warbird som man kan få klar till nästa säsong.
            Jg har redan en 1/4 skalöa Cub så det är inte aktuellt just nu.
            / Björn S

            Kommentar

            • EB2
              • jul 2011
              • 4

              #7
              Ursprungligen postat av paffe
              Jodå, Safiren finns i rätt storlek:

              Ralf
              Tack Paffe! Klart intressant, nu blev jag glad

              Kommentar

              • Woffsi
                • okt 2011
                • 1

                #8
                Hejsan!

                Någon som ett bra tips på en 3D model för en OS55 eller därikring?

                Kommentar

                • freddan_6
                  • aug 2006
                  • 2655

                  #9

                  Kommentar

                  Arbetssätt...