Asp 120 four stroke

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tedeman1998
    • maj 2011
    • 82

    #1

    Asp 120 four stroke

    Hej jag har en stor SAAB SAFIR men motorn ska bytas till en asp 120 4 takt är de bra?
  • freddan_6
    • aug 2006
    • 2655

    #2
    Jag har hört både om såna som fått problem med läckande ventilsäten och såna som går bra, (mest om såna som går bra) så det fungerar om du har tur. ASP 2-takt är generellt bra. Har bara haft en med strul och det var läckande förgasare.

    Kommentar

    • senmathal
      • sep 2008
      • 1810

      #3
      Jag har egen erfarenhet av både bra och dålig t med ASP och läckande ventilsäten. Jag köpte en .61 FS som gick bra en sommar trots dålig kompression men när kompet blev ännu sämre började motorn gå dåligt och vara svårstartad Jag beställde då en ny topp från Just Engine och med den toppen är kompressionen bra och motorn går kanon. Den nya toppen verkar inte heller bli sämre och sämre utan kompet ligger på samma nivå. Eftersom en ny topp inte är så dyr är det ju ingen katastrof om man tvingas byta. Men förmodligen kommer den att gå bra. Man hoppas väl att tillverkaren försöker förbättra det som inte är bra.

      /Mats

      Kommentar

      • tedeman1998
        • maj 2011
        • 82

        #4
        Tack för bra savar!

        Kommentar

        Arbetssätt...