Hej jag har en stor SAAB SAFIR men motorn ska bytas till en asp 120 4 takt är de bra?
Asp 120 four stroke
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Jag har egen erfarenhet av både bra och dålig t med ASP och läckande ventilsäten. Jag köpte en .61 FS som gick bra en sommar trots dålig kompression men när kompet blev ännu sämre började motorn gå dåligt och vara svårstartad Jag beställde då en ny topp från Just Engine och med den toppen är kompressionen bra och motorn går kanon. Den nya toppen verkar inte heller bli sämre och sämre utan kompet ligger på samma nivå. Eftersom en ny topp inte är så dyr är det ju ingen katastrof om man tvingas byta. Men förmodligen kommer den att gå bra. Man hoppas väl att tillverkaren försöker förbättra det som inte är bra.
/MatsKommentar
-
Kommentar